שבירת מיתוסים ואמונות על ניהול זמן ולמה זה חשוב?

שבירת מיתוסים ואמונות על ניהול זמן ולמה זה חשוב?

מאת: רחל רוזנפלד

זכיתי ללוות נשים רבות לאורך השנים, בכל מה שקשור להתנהלות היומיומית שלהן, מה שבאופן ישיר משפיע על איכות החיים שלהן. ככל שפגשתי יותר ויותר נשים הבנתי שהאמונות שלנו ומה שאנו חושבות על ניהול זמן רחוק מהמציאות בה אנו חיים, במאה ה -21 בשנת 2019.

מתוך כך למדתי שאין לזלזל באמונות אלה, כי הן מהוות את הבסיס עליו יבנה השינוי בהתנהלות שלנו. השינוי התודעתי מהווה אבן דרך חשובה ולעיתים אף יכריע האם יעשה או לא השינוי לו אנו מייחלות. מאז חלק משמעותי מהתהליכים אותם אני מלווה, אישיים כקבוצתיים, הוא החלק שאני מיישרת בו קו עם המציאות ומסייעת בשינוי אמונות על ניהול זמן, מכאן השינוי נעשה קל יותר והוא מתחיל מהשורש התודעתי.

אני שמחה לתת לכן כאן טעימה מהמיתוסים (לקבלת סדרת סרטונים חדשה בנושא זה, הקליקו על הקישור למטה) ולאפשר הצצה למה שהוא מרתק בעיניי בנושא ניהול זמן.

המיתוס הראשון:

שאת אומרת "אין לי זמן" ומשפטים דומים לזה, זה באמת מתאר את הקושי לדיוקו?
בחיים האמיתיים התלונה "אין לי זמן" היא "שם קוד" לקשיים אחרים בחיינו. אז למה שתשתמשי בתלונה הזו דווקא? ישנן 2 סיבות עיקריות: 1. כי כולן מתלוננות על זה, זה לא עושה אותי שונה/מוזרה. 2. זה "רק" ניהול זמן וזה לא עושה אותי, מתוסבכת, מורכבת ו/או זקוקה לטיפול.

ולמה חשוב בעיניי שתדייקי? כדי שתוכלי לקבל את המענה המדויק לקושי שלך.
אני אתן לך דוג': כשאת אומרת "אין לי זמן" לבלות עם בן הזוג שלי, עם עצמי או עם ילדיי. תבדקי עם עצמך האם את באמת רוצה? לגבי כל אחד מהמצבים האלו: האם יש לך מה לעשות עם עצמך או שמזמן שכחת ואת מבולבלת במקום הזה? כנ"ל לגבי בן הזוג: האם נעים לך עם בן/ת זוגך? האם את רוצה לבלות עם ילדייך?

דוג' נוספת: כשאת אומרת "אני לא מגיעה לעשות ספורט" – חשבי רגע, בכנות עם עצמך – איפה נמצא ספורט בסדר העדיפויות שלך? את בעניין? יש תחום בספורט שבא לך לעשות אותו או שאת פשוט מרגישה חייבת?

המיתוס השני:

ניהול זמן הוא רק: סדר, ארגון, תכנון ואפקטיביות…. ואני שואלת האומנם?

אז נכון שחשוב בהתנהלות שלנו כל המושגים שמניתי, אך מה עם הנאה בחייך?

איפה היא ממוקמת בסדר העדיפויות שלך, אם בכלל? אני טוענת שאם לא תהיה הנאה ב-א' יהיה לך מאוד קשה עד בלתי נסבל לתחזק הנעה ב-ע'. ההנאה תניע את גלגל העשייה גם במשימות שאנחנו פחות אוהבות או שיותר קשה לנו בהן.
לדוג': יום בשבוע שאת יודעת שהוא מאתגר עבורך, בעשייה, בקצב, בעומס, תנסי להתחיל או לסיים אותו במשהו שמסב לך הנאה ושימחה. את תיווכחי שזה מקל עלייך ומהווה מקור של עוצמה ומוטיבציה.

תתחילי בשבירת 2 המיתוסים האלה ותיווכחי כבר בשינוי שבא לביטוי בהתנהלות שלך.

בהצלחה
לקבלת סדרת הסרטונים החדשה במתנה בנושא שבירת מיתוסים על ניהול זמן, הנה הקישור:https://www.bederech-m-digital.com/gift1

שלך באהבה
רחל רוזנפלד
מאמנת לניהול זמן באושר