עצמאות כקריירה שנייה

עצמאות כקריירה שנייה

מאת: חוה לוי. 

אף פעם לא התחרטתי על כך שפרשתי מעבודתי כשכירה בארגון גדול ועם משכורת יפה, והפכתי להיות עצמאית.

אני כבר עצמאית כ- 20 שנים וכשאני חושבת על הסיבות לכך שאני מאוד מרוצה, אני מבינה שהיו לי החלטות טובות אז:עצמאות כקריירה שניה - חוה לוי

פרשתי מרצון, בתחושה שיש לי עוד מה לתת לעצמי ולעולם.

פרשתי בגיל שמאפשר עוד קריירה משמעותית, עם מרץ מצד אחד, וילדים בוגרים בבית- מצד שני. מה שמאפשר לי להיות פנויה מכל הבחינות, לעסק חדש.

מיד עם הפרישה התנדבתי – כמעט במשרה מלאה בארגון אקי"ם. שם מצאתי שיש לי כושר ארגון, השפעה, יצירתיות, יוזמה ויזמות, ואנשים נהנים ומשתפים פעולה עם רעיונות שלי.

בחרתי ללמוד תחום שעניין אותי באופן אישי – ארומתרפיה ורוקחות טבעית. התחום כל כך מרתק וסוחף שהייתי חייבת לתחום גבולות לעיסוק שלי – כדי לשמור על מסגרת מתאימה של תקציב וזמן – להקמתו.

גיליתי עולם מדהים של מורים, ספקים וקולגות שתומכים זה בזה ומשתפים במידע.

גיליתי עולמות משיקים לעולם החדש שלי, הטיפולי – והתחלתי ללמוד ולצבור ידע משלים, בקצב שלי.

כל הידע שלי מהמקצוע הקודם שלי כמנתחת מערכות מידע שימש ומשמש אותי בבניית העסק, כתיבת נהלי העבודה לעצמי, כתיבת מסמכים ומאמרים, הקמת אתר משלי, וקידומו באופן אורגני.
והאחריות? האחריות היא שלי ורק שלי. אין מנהלים על הראש, אני מחליטה מתי וכמה חופשה אקח, מתי אתחיל לעבוד בבוקר ומתי אסיים, איך לתמחר מוצר, איך לכתוב חזון ולפרק אותו למטרות ויעדים, איך להקים את עצמי מחדש כשיש נפילת מתח.

והבדידות? כשפורשים מעבודה כשכירים מחפשים שקט. עם הזמן, מחפשים קשר. אז לקוחות שמגיעות לייעוץ, או שהן מאוד ותיקות /מאוד מעניינות- הופכות לחברות ועולם הנטוורקינג הוא פתרון נפלא לקידום העסק ולצורך לפגוש אנשים – לקשר משמעותי.

אני מצאתי שכמו שאני חותרת לשוויון הזדמנויות לנשים ולעידוד נשים אחרות להעז ולהקים עסק מצליח, הפלטפורמה של ארגון נטוורקינג המותאם ופונה אל אימהות היא בדיוק מה שחיפשתי והעובדה שאני חברה בו כבר מעל 7 שנים אומרת עד כמה אני מרוצה ומתפתחת.

כמה אפשר להתפתח ועד לאן להגיע? בכל תקופה שיש אצלי קפיצה משמעותית בעסק, שמאפשרת הכנסה גדולה יותר – אני מתלבטת אם אני מעסיקה עוד עובדת או שאני נוקטת צעדי התייעלות.

2 האופציות מרתקות ומאתגרות כי שתיהן מחייבות שינוי.

נכון להיום אני מעדיפה אאוטסורסינג במטלות שמכבידות עלי, ולשמור לי על מסגרת הזמן שבחרתי להקצות לעסק שלי.

ובעסק בן 20 שנים יש תקופות בחיים שאני מעדיפה להיות גם סבתא, איזו מין סבתא הייתי אם הייתי נשארת שכירה?

 

חוה לוי ארומתרפיסטית
Www.teva-aroma.com
0544785474
פייסבוק: הכי טבעי לעור