נקי ולא רק בבית…

נקי ולא רק בבית…

מאת: יונינה מוסקט. 

בסוף השבוע נחגוג את חג הפסח. הרבה שמות קיבל החג הזה: חג האביב, חג החירות, חג המצות, ואצל הרבה מאיתנו גם חג הניקיונות! המקור לניקיון הוא אולי בצורך להיפטר מכל החמץ בבית, אבל יש בניקיון הזה הרבה מעבר. זוהי הזדמנות לסלק את כל מה שאגרנו בבית ובכלל בחיים, בלי שיש לנו בו צורך אמיתי, הזדמנות להיפטר מדברים ישנים ולרענן עם חדשים.נקי לא רק בבית - מאת: יונינה מוסקט

ניקיון האביב מעניק לנו הזדמנות להסתכל טוב טוב סביבנו, לבחון עם יד על הלב מה חייב להישאר ומה סיים את תפקידו וצריך להוציאו מהבית, מהראש ומהלב. כך ניתן להישאר רק עם מה שאנחנו באמת צריכים ומה שבאמת מביא לנו תועלת.

לא בכדי נאמר כי אגרנות היא חסם להתפתחות, כשאנחנו מוקפים בחפצים מיותרים נוצרת תחושה של כבדות, בלגן בעין ובגוף, ובעיקר תחושה של חוסר בהירות. כך שלאחר פעולת הניקיון יש תחושה של היטהרות, סדר וארגון, תחושה שכולם מסכימים שהיא טובה, מעצימה ובעיקר מצמיחה.

את תחושת ההתחדשות והקלילות הזו אני מקפידה להשיג גם בעבודת העיצוב שלי ועל כך אני ממליצה בכלל ללקוחות ולעסקים, מינימליזם וניקיון. ממש באותה דרך – אני בודקת מה באמת נחוץ כדי להעביר את המסר של הלקוח לקהל היעד שלו: החל מבחירת האלמנטים הצורניים המדויקים, הצבעוניות המתאימה למסר והפונט הנכון, כל אלה, מרכיבים את המסר הייחודי לאותו עסק.

אני מקפידה שהתוצאה הסופית תהיה תמיד נקייה, כזו שמעבירה מסר חד וברור. וזה הטיפ שלי גם לכל מי שמעצב בעצמו חומרים ויזואליים לעסק: השתדלו תמיד להיפטר מה"לכלוכים" המיותרים, בבחירת תמונה חשוב שהיא תהיה מדויקת למסר, ושתדבר אותו ללא מילים, מומלץ למצוא משהו שהוא לא "מקושקש" מידי, אך גם לא בנאלי, שהצבעים ידברו נכון עם הטקסט, לשמור על צבעי הלוגו או צבעים שיש להם מסר נכון.

בבחירת עיצוב, כל המוסיף גורע, אנשים לא יכולים לקבל שלל רחב של מסרים ובמיוחד אם הם סותרים. כך שחשוב להקפיד כי המסר העיצובי, הויז'ואלי והמותגי יעבור ללקוחות שלכם באופן הכי נכון ומדויק, בצורה ברורה ונקייה. בהירות וישירות יסייעו ללקוח להבין בדיוק מה אתם רוצים להגיד לו, איזה שירות אתם מציעים ולמה זה כדאי לו.
עיצוב נקי = רווח נקי!

 

מאחלת חג שמח!
חג של בהירות, ניקיון ופריחה
יונינה מוסקט / סטודיונינה
https://www.facebook.com/STUDYONINA/