ניהול הבלגן = ניהול זמן

ניהול הבלגן = ניהול זמן

מאת: אורית אליהו-פנחסוב

לא מעט אנשים שאני פוגשת נתלים בטענה שהבית שלהם מבולגן כי אין להם זמן. הם עובדים עד מאוחר , מבלים זמן איכות עם הילדים ובני הזוג , מטפחים תחביב אחד או שניים וכשזה מגיע לבית שלהם כבר אין להם זמן או לעיתים גם כוח.

ואני חושבת שזה עניין של סדרי עדיפויות וההבנה של ההשלכות שיש לנו כאשר אנחנו בוחרים לחיות בבלגן.

הדוגמא האישית שאנחנו נותנים לילדים שלנו, המריבות שלעיתים סובבות סביב המראה של הבית. הלחצים בחיפוש אחר חפצים ברגע האחרון כאשר צריכים לצאת מהבית והכסף שיכולנו לחסוך אם היינו מוצאים כל דבר בזמן.

הדרך שאני בחרתי להתמודד היא לתכנן ולהגדיר זמן לכל פעולה הקשורה לסידור ותחזוקת הבית. הכניסו פעולות קטנות לשגרת היום ולפתע הבית יראה מסודר יותר והחיים יהפכו לרגועים יותר.

אז איך נראית שגרת סדר:

הקדישו כל ערב 15 דקות להעמדת מדיח וארגון המטבח, ודאו שיש לכם לחם/לחמניות להכנת הכריכים בבוקר. עברו בחלל המרכזי בבית וסדרו אותו ,החזירו את החפצים שלא במקומם למקום (שלטים, שמיכות, נעלים ותיקים).

אם יש לכם אפשרות כל בוקר להקדיש 20 דקות אחרי שכל בני הבית יצאו לסדר את הבית כך שכאשר תחזרו אחר הצהרים / ערב הבית יהיה מסודר ומזמין.

הגדירו יום קבוע בשבוע לקניות ,הצמידו פתק למקרר או לוח מחיק לטובת הוספת פריטים שנגמרים ושיש צורך לקנות שוב. לפני שאתם הולכים לקניות הכינו רשימה, היעזרו ברשימה שכבר התחלתם , פתחו את הארונות הרלוונטיים במזווה , באמבטיה ובחדר השרות ובדקו מה חסר או מה הולך להיגמר והוסיפו לרשימה.

קבעו ימים קבועים לכביסה. יידעו את בני הבית כך שגם להם תהיה אחריות להביא את הבגדים הדרושים כביסה בזמן ולא ילחיצו אתכם ברגע האחרון. ממליצה להעמיד מספר כביסות ברצף ועל ידי כך לסיים את המטלה המעיקה הזו. כל מכונה שהתייבשה קפלו מיד עם הוצאתה מהמייבש / מהורדתה מהחבל. אל תגררו את משימת הקיפול במשך מספר ימים הבגדים מתקמטים והמטלה יושבת לכם על הראש כל הזמן. זה עדיף מלהעמיד מכונה כל יום כי אז התחושה היא שהמשימה לעולם לא נגמרת.

הקפידו לטפל בניירת ובדואר המצטבר אחת לשבועיים, כך ערימות הניירת יהיו קטנות יחסית וקלות לטיפול.

הכינו את הבגדים שאתם מתכננים ללבוש בערב קודם לכם וגם לילדים, זה חוסך זמן, התלבטויות ולעיתים גם ויכוחים.

פנו את הדברים שאספתם למחזור אחת ליום/ שבוע (תלוי אם מרכז המחזור מצריך נסיעה או שהוא ממש ליד הבית) אל תאגרו שקיות עם עיתונים/ בקבוקים וקופסאות קרטון על מנת שהבית שלכם לא יראה כמו מרכז מחזור.

אם אתם גרים בבית עם מדרגות הניחו על המדרגות את הדברים שצריך להעלות / להוריד וכל פעם שאתם עוברים שמדרגות קחו אתכם משהו שצריך להחזיר למקום ופזרו בחדרים הרלוונטיים.

הכינו את התיק שלכם בערב קודם, הכניסו לתוכו את כל מה שאתם צריכים לקחת. ככה לא תשכחו דברים בלחץ של הרגע האחרון. למדו גם את ילדכם לעשות כך.

תבחרו לשלוט בסביבה הפיזית שלכם, בזמן ובמטלות שלכם, תחושת הסיפוק וההנאה מסביבה מאורגנת תלווה אתכם לאורך כל שעות היום.

בהצלחה

אורית אליהו- פנחסוב
מסדרת בתים מקצועית בעל העסק "סדר חדש"
מנהלת מרחב שרון וצפון מבית קישורי אימהות
www.seder-hadash.co.il
פייסבוק : https://www.facebook.com/sederhadash/