חג החירות ולא פעם בשנה

חג החירות ולא פעם בשנה

מאת: עו"ד עידית אגוזי- פוליבודה. 

 

אני לא זקוקה לחגים ומועדים כדי שיזכירו לי לחיות בחירות, בכל יום אני חוגגת את החופש שלי. עבורי כל יום שמתחיל הוא יום חופש שבו אני בוחרת איך הוא יראה ומה יהיה בוחג החירות ולא פעם בשנה - מאת: עו"ד עידית אגוזי- פוליבודה. 
אני לעצמי.

כבר כילדה הייתי עצמאית ודעתנית, כזאת שערך החופש היה משמעותי מאד עבורה ונלחמתי לקבל ולהשיג את החירות שלי בכל דבר. לא אהבתי כשאמרו לי מה לעשות, איך לעשות זאת וגם עם מי ומתי ובאופן תמידי מרדתי ופיללתי ליום בו אוכל להיות משוחררת חופשייה וגברת לעצמי.

ככל שהתבגרתי, למדתי שעל מנת שאוכל להיות חופשייה באמת עליי בין היתר ללמוד ולרכוש השכלה למקצוע שיאפשר לי לממש את החופש שנולדתי לממש. וכך בחרתי להיות עורכת דין עם ידע נרחב כזה שמאפשר לי להיות עצמאית, לנהל עסק לבד ולהתפרנס לביתי.

את הידע הכלים והתשוקה כיונתי בהשגת חירות לנשים אחרות, כאלה שקולן לא נשמע. זה מוזר אולי לדבר על החופש שבחירות, מושג שנראה כ"כ מובן מאליו. אבל ישנן נשים שפסח עבורן הוא עוד יום במסכת השעבוד שלהן, הפיזי והרגשי.

אנו עומדים בפני פסח, חג החירות אך נשים רבות אינן יכולות להוציא את המילה הזאת מפיהן. הן אמנם עוטות מסכה מאושרת, הן ניקו לפסח, הכשירו את המטבח ואת הבית, ניקו חלונות, ביערו חמץ בעוד ליבן נחמץ. הן מכינות את הפסח כהלכתו הן מבשלות וטורחות, בעוד לבן אסור והן מרגישות שנגזר גורלן.

אני רוצה להיות הקול של אותן נשים שאין להן דרך לבחור, אני רוצה ללוות אותן אל החופש, להחזיק בידיהן כאשר הן קמות ועושות מעשה, צועדות אל עבר עתיד טוב יותר, בו האביב ממתין להן במלוא הדרו.
אני לא מדברת בחלל ריק, כל חיי פגשתי את משמעות החופש באפיזודות שונות שהציבו בפניי אתגרים בהם הצלחתי לממש את החופש לו שיוועתי. השנה מושג החופש קיבל משמעות נוספת עבורי במובן האישי. ומהמקום שלי אני יכולה להעיד שברגע שנמסר לי כתב הגיטין, ממש במעמד המסירה כאשר המילים ״מגורשת״ הדהדו בחדר, אני אמרתי בלב, משוחררת!
משוחררת, משוחררת, משוחררת!
חג החירות הוא חג שחוגגים פעם בשנה אבל עבורי החג הזה חל כל השנה!

חג שמח!
עו"ד עידית אגוזי- פוליבודה, עורכת דין ומגשרת במשפחה