מה זה נטוורקינג, מעגל נטוורקינג ואיך זה עובד?

מה זה נטוורקינג, מעגל נטוורקינג ואיך זה עובד?

מאת: חן הילה דורון.

מה זה נטוורקינג?

לפי ההגדרה המילונית – "רישות עסקי" הוא גישה שיווקית העושה שימוש במפגשים חברתיים של אנשי עסקים ובעלי עסקים מרקעים שונים, למטרת יצירת רשתות חברתיות העשויות להוביל לשיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות".

על מנת שנטוורקינג יצליח, כדאי להיות אקטיביים לאורך זמן. ברגע שאדם נחלש זה מורגש ביחס של הסביבה אליו.

איך עושים את זה? 

10 המפתחות להצלחה בנטוורקינג:

  1. 1. הצעד הראשון בלהבין מה זה נטוורקינג: אל תמכרי! הפגישות נועדו כדי ליידע את האחרות איך לשווק אותנו ומי הם הלקוחות הטובים עבורנו (מהן הפניות טובות עבורי?).
  2. 2. ספרי מהי התועלת שאת מביאה ללקוח ומכאן מיהו הלקוח שעליו את רוצה להתמקד בחודש הקרוב.
  3. 3. צרי פגישות עסקיות שיוכלו לקדם את הקשר שלך ללקוח הפוטנציאלי – תעשי לעצמך סדרי עדיפויות על מי נכון לך ואת רוצה להיפגש.
  4. 4. אתרי את מעגלי הכוח שלך וצרי איתם שיתופי פעולה.
  5. 5. השתמשי במעוררי זיכרון – מילים פשוטות, ברורות, סלוגנים קליטים, ספציפיות- למשל, הפניות ל"כולם" לא טובות כי אני לא מכירה את כולם אני מכירה את ענת, מרים, יעקב, אלון, שלומית…
  6. 6. אנחנו בוחרים לעשות עסקים עם אנשים שכיף לנו איתם, תהיי חיובית, נינוחה, תייצגי את העסק שלך בכבוד ותעבירי את הרושם המתאים לעסק שלך. תקדישי 2 דקות לפני שאת יוצאת מהבית, תעברי מול המראה ותבדקי אם את נראית כמו המסר שאת רוצה להעביר (למשל קוסמטיקאית לא יכולה להגיע בלבוש בלוי ולא מטופחת).
  7. 7. את האגו מביאים למפגשים ומשאירים את הצרות בבית.
  8. 8. מיקוד עסקי – תבחרי דבר אחד / מוצר אחד בתוך העסק שלך ועליו תמקדי את המסר שלך – "אני עושה גם… וגם… וגם…" מאוד מבלבל ולא מובן.
  9. 9. לבחור מילים- למילים יש עוצמה. אם יש לך סלוגן, תחזרי עליו. המטרה היא לשתול "לינק" למי ששומעת אותנו על העיסוק והעסק שלנו.
  10. 10. תפרגני… מטרת הפרגון הוא להניע לפעולה. כשאת ממליצה על מישהי את משווקת אותה / מוכרת אותה. אם מישהי רכשה ממך שירות / מוצר תגיעי למפגש שבו היא נמצאת כדי שתוכל לפרגן לך או שתדאגי להזמין אותה למפגש שלך.

 

מהו מדד הנטוורקינג:

בקישורי אימהות, אנחנו נמדדות בעשייה העסקית שלנו – זהו מדד הנטוורקינג שלנו.
ככל שמדד הנטוורקינג שלי גבוה יותר, זה מצביע גם על עשייה מרובה יותר, אך גם על הקשרים שיש לי ובכך גורם לאחרות להכיר אותי טוב יותר. בצורה כזו אני חשופה לכמה שיותר בעלות עסקים שיכולות גם לסייע לי לקדם את העסק שלי ולהגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלי וגם ההפך.

כל פעילות שקשורה למעגלי נטוורקינג העסקיים נמדדת בנקודות.

יש סולם הגיוני והוגן שלפיו אנחנו מודדות את העשייה העסקית שלנו.

פעילויות נטוורקינג השוות נקודה 1 – קשורות לקידום העסק שלי, לשיתופי פעולה עסקיים שמקדמים אותי וליצירת קשרים עסקיים.

  • פגישת אחת על אחת
  • שת"פ עסקי עם אחת מחברות המעגלים.
  • הפנייה לספק חיצוני (בעלי מקצוע שלא נמצאים בקישורי אימהות ויש לי אליהם קשר כלשהו שיכול לעזור לחברת מעגל אחרת- בעלי המקצוע כנותני שירות ולא להיפך).
  • השתתפות בכנס.

פעילויות נטוורקינג השוות 2 נק' – קשורות להרחבת הקשרים העסקיים שלי ע"י תרומה להרחבת המעגלים העסקיים והשתתפות בפעילויות שמחוץ למעגל שלי.

  • הפניית אורחת לסדנה
  • השתתפות במעגל שכן / מעגל אמצע / גיבושון (לחצי כאן לצפייה באירועים קרבים)
  • הבאת אורחת למעגל / הצטרפות אורחת למעגלים העסקיים של קישורי אימהות
  • הפנייה עצמית (אני הלקוחה, רוכשת שירות / מוצר מחברת מעגל אחר או מאורחת שהתארחה במעגלים).

פעילויות נטוורקינג השוות 3 נק' – קשורות לקידום העסקי של חברות המעגלים שלי. מציינות פעילות שיווקית שעשיתי למען חברותיי מבלי שאני מרוויחה מכך באופן ישיר (הטענה היא שכשאני נותנת אני גם אקבל חזרה).

  • הפנייה חיצונית לחברת המעגל שלי
  • הפנייה חיצונית לחברת מעגל שכן

ב-2 המקרים אין לי התחייבות על ביצוע עסקה, אבל עצם זה שנוצר קשר בין בעלת העסק ללקוח פוטנציאלי שהפניתי נחשב לי להפנייה. מטרתי היא לפתוח בפני חברותי את הדלת לסביבה שלי, לקשרים שלי ולשתף את מכריי בפעילויות של חברות המעגלים.

 

המטרה של כולנו היא לתמוך אחת בשנייה, ליצור סיעור מוחות יעיל ומפרה למען קידום העסקים שלנו, ללמוד ולרכוש כלים נוספים שיעזרו לנו להרוויח יותר.

מוזמנות לקחת חלק בהצלחה של כולנו.

יש לכן שאלות על מה זה נטוורקינג?
מוזמנות ליצור קשר עם אחת מנציגות הארגון

חן הילה דורון, מנכלי"ת שותפה ובעלים – ארגון נטוורקינג קישורי אמהות