Skip to content
Skip Navigationתפריט

ברכה לחג כחלק ממיתוג עסקי

ברכה לחג כחלק ממיתוג עסקי

מאת: לילך יזדי

ברכה היא קודם כל הזמנות לתת, לברך,
ובנוסף, הזדמנות להזכיר ללקוחות שלנו את קיומנו.

אז אם כבר החלטתן להכין ברכה ללקוחות, כדאי שהיא תעביר איזה ערך על הדרך. אם תכתבו רק 'חג שמח', אל תצפו להתרגשות והוכרת תודה, בדיוק כמו שלקבל ממישהו ברכת 'מזל טוב' וזהו ליום הולדת זה לא ממש מרגש ואפילו קצת מבאס.

תנו ערך רלוונטי לקהל שלכן, כזה שיעלה חיוך על פניהם או תובנה או תזכורת.
לדוגמא, דיאטנית יכולה לשתף בעובדה שתעשיר את הידע של לקוחותיה בנוגע לסגולות הרימון (ראש השנה, כן?) או מעצבת פנים שתיתן הצעה לעיצוב שולחן החג.

השלב הבא: העיצוב כמובן!
בחרנו ערך, עכשיו נבחר איך לייצג אותו בצורה ויזואלית. אממה, זה לא מספיק.
העיצוב צריך להיות מעניין וייחודי.
אותה הדיאטנית שהזכרנו קודם, יכולה לבחור בתמונה או גרפיקה של מיץ רימונים ולאו דווקא בתמונה של רימון.
או מעצבת הפנים, שצילום שולחן מעוצב מעשה ידיה יכול לשמש כרקע הברכה.

בנוסף, ולא פחות חשוב, העיצוב צריך לדבר את השפה המיתוגית שלכן. שיראו אותו ויזהו שהוא שלכן.

כמה דרכים להתאמת הוויזואלי או הרעיון שבחרנו לשפה שלנו:

התאמת צבעים:
שימוש בצבעי המותג שלנו באופן מלא או חלקי. ניתן לעשות זאת על ידי הוספת רקע, מסגרת, צבע הטקסט על גבי האימג' או אפילו אלמנט אחד בצבע המזוהה אתנו.

פונט:
רצוי שנשתמש בפונט מסוים בכל הפרסומים שלנו וגם בברכה. תתפלאו, גם אם הקהל שלכם לא ידע לשים את האצבע על מה גרם לו לזהות שזה תוצר שלכם, לעיתים זה פשוט הפונט.

סגנון:
אם צבעי מים זה הסגנון שלכן, או צילומי שחור לבן. אם שימוש בטקסטורות או קו גרפי אחר, שלבו אותו גם בהכנת הברכה, שוב, גם אם באופן חלקי. זה ייצור את החיבור למותג שלכן, אליכן.

לוגו:
שלבו את הלוגו בברכה. בקטן. כחתימה, כתזכורת, ולא יותר מזה. הלוגו שלכן הוא לא העיקר בברכה לחגים, אבל הוא כן בעל תפקיד עסקי משמעותי.

לסיום,
קחו בחשבון שבימים הסמוכים לחגים יסתובבו להן ברשתות ובמיילים הרבה הרבה הרבה ברכות… אז ככל שתשקיעו בברכה שלכן, בערך שלכן, ביצירתיות שלכן, היא תהיה מבודלת יותר ויזכרו אתכן יותר.
חגים שמחים, של שמחה ונתינה.

לילך יזדי
Emotive אימוטיב מיתוג עיצוב גרפי ואתרי אינטרנט
www.emotive.co.il
פייסבוק : https://www.facebook.com/studioemotive/
נייד: 052-6530441