Skip to content
Skip Navigationתפריט

אז איך ילדים עושים נטוורקינג?

אז איך ילדים עושים נטוורקינג?

מאת: חן הילה דורון

לפני כמה שנים, כשהיו שואלים את הילדים שלי (אז הם היו עוד בבית הספר היסודי ובגן) מה ההורים עושים, הם היו עונים שאבא נוסע כל יום לעבודה ואמא לפעמים עובדת ולפעמים בבית.
הבת שלי ידעה בדיוק גם באילו ימים אני בבית ולא "יצאתי לעבודה", כשהיא הייתה יוצאת לחצר בגן, שממוקם בדיוק מתחת לחלונות הסלון שלנו, וידעה לזהות שכאשר החלונות פתוחים זה הסימן שאני בבית. ואז היא הייתה נעמדת עם כל החברים בגן ובמקהלה עליזה קוראת לי "חן הילה דורון". כך היינו מנהלים שיחות באמצע היום: "מה את עושה?" ,"מתי את באה לקחת אותי?", "מה הכנת לאכול?", "למה החלפת את הפיג'מה?". כל יום אותן שאלות.
אחרי כמה חודשים ארוכים כאלו, במיוחד בימים הקרים והגשומים, כשהם לא היו יוצאים לחצר, הרגשתי את החוסר בשיחות הללו.

בהתחלה, אני לא אשקר, זה הפריע לי. התחושה הזו שאני עובדת, אמנם מהבית, ולאחרים זה נראה שאני מבלה את זמני בבית ומתעסקת בניקיונות ובישולים.
בימים שבהם זה היה לי חסר גרמו לי להבנה שלילדים שלי חשוב לדעת מה אני עושה, מעבר לביטחון שזה מקנה להם, זה פשוט מעניין אותם כמו שמעניין אותי מה הם עשו באותו היום בביה"ס ובגן. בכלל, מאוד מעניין אותנו לדעת מה האחרים עושים בזמן שאנחנו לא איתם ולכן אחת השאלות שחוזרת על עצמה בכל יום ובכל בית היא "איך היה היום שלך?" או "מה עשית/ם היום?".

כשהבכור שלי היה יוצא לחופשות מביה"ס הייתי לוקחת אותו איתי למעגלי הנטוורקינג של קישורי אימהות. בהתחלה הוא היה יושב ומהר מאוד מתנדב להחליף אותי ולהציג במקומי את ה- 60 שניות שלי. עם הזמן גם הבת שלי הצטרפה אליו.

הדרך שלי להסביר להם מה אני עושה הייתה פשוט לתת להם להיות שותפים, בתוך המעגל, בתוך העשייה שלי. ביחד איתי לבנות את ההצגה העצמית והמסר שאני רוצה להעביר ולתת להם להתנסות בעיסוק שלי.

השיתוף הזה יצר ויוצר עד היום (כשהם כבר מתבגרים ומוכנים להתעורר בשעות לא נורמליות מבחינתם כדי לנסוע איתי למעגל או להרצאה שאני מעבירה) כמה וכמה יתרונות:

  1. הם מבינים במה אני מתעסקת ונרתמים גם הם בשיווק העסק
  2. הם מכירים עוד בעלות עסקים ומוכנים לשתף גם את עשייתן בקרב החברים שלהם (בתכל'ס- עושים הפניות)
  3. הם מבינים נטוורקינג, הם חושבים מהר ומצליחים לאתר שיתופי פעולה פוטנציאליים בקרב בעלות העסקים שהם מכירים
  4. הם הופכים להיות צרכנים בעצמם (טוב נו, זה לפעמים האליה וקוץ בה בכל הסיפור, במיוחד כשהם רואים את כל הדוכנים וממש בא להם מכל הטוב) ולא חוששים ללכת למטפלות מתוך הנטוורקינג.
  5. הם מרגישים את השותפות בעסק, ובמקרה הזה לא רק שלי (אמא שלהם, כן), אלא של כל מי שהם מכירים בדרך, הראש שלהם עובד והיצירתיות פורצת מתוכם.

 

לסיכומו של עניין, ההמלצה שלי– שתפו את הילדים שלכם. תנו להם להרגיש שהם חלק מהעסק, חלק מההצלחה שלו וכשהם מבינים בדיוק מה אנחנו עושות הם גם הופכים להיות המשווקים הכי טובים לעסק שלנו. כי מה שטוב בהם, זה שהם לא מעגלים פינות, הם ישירים וטוטאליים.
אה, ועוד דבר- תנו להם לעשות עבורכן את ה- 60 שניות. הם גונבים את ההצגה והכי חשוב- ככה יזכרו אתכן הכי טוב 😉