סרטון למימון המון – שקט, מצלמים כאן חלום!

סרטון למימון המון – שקט, מצלמים כאן חלום!

מאת – שרון אלדר

כולנו מודעים היום לחשיבותם של סרטוני וידאו בהקשר של שיווק העסק שלנו.
סרטוני הוידאו מציגים אותנו, את העסק ואת האווירה הכללית של מה שאנחנו עושים ונותנים לצופים את האפשרות להתרשם ולהכיר אותנו, את העסק המוצר או השירות יותר לעומק.

ההיכרות הויזואלית מגדילה את האמון של הלקוחות הפוטנציאלים ויוצרת קירבה והזדהות.
סרטוני הוידאו היום הם כלי מרכזי שיש לו את הכח להשפיע ולשנות את העסק למנף את העשייה העסקית גבוה.

לסרטוני השיווק והתדמית יש מקום נרחב בכל הפלט]ורמות הקיימות כיום, ניתן להוסיף סרט באתר אינטרנט, בפייסבוק ובלינק דין וגם לשלוח דפי נחיתה עם סרטוניםץ אפשר לעשות לבד אבל מומלץ להיעזר באיש או אשת מקצוע כדי שהמסר יעבור בצורה הנכונה.

לאחרונה עם התפתחות הכלי המופלא של מימון המונים, נוספו גם סרטונים המקדמים פרויקטים מגוונים. כאמור לסרטון יש את הדרך הישירה אל לב הצופה ובמקרה הזה אל הלב הרחב שיפתח ויעזור במימון הפרויקט.

למעשה, חשוב לציין כי סרט של פרויקט מימון המון שונה באופי שלו מסרטוני חשיפה רגילים, סרטוני טיפים או סרטוני עדויות שיכולים לשמש כמשפך שיווקי או כדי לשפר חשיפה. מאחר ומטרת קמפיין מימון המון, בסופו של דבר לגייס את כל הכסף הנדרש לקמפיין במלואו כדי לאפשר את הגשמת החלום.

אין ספק שבשביל להגיע לתוצאה הזו, נדרשת השקעה, מחשבה ומשאבי זמן וכסף. וכל זאת ניתן לקדם באמצעות סרטון שיחשוף את המיזם והעומד מאחוריו לקהל רחב ולמעגלים שאין להם היכרות מוקדמת.

אני שומעת על הרבה אנשים שמעוניינים לגשת למימון המונים,הם מבינים הצורך ואת הפוטנציאל שיש בפלטפורמה ובסרטון המתלווה, אבל זה נותר בגדר מחשבה. זה קורה בעיקר בשל פחד. הן הפחד לעמוד מול המצלמה ולדבר והן הפחד הטכנולוגי של לעשות את זה נכון ולתפעל.

בפנייה לצלם או צלמת מקצועיים החשש הטכנולוגי אינו קיים מאחר ולא נדרשת פעולה טכנית של צילום. מה שכן נדרש זה השחרור הרגשי מהפחד והמבוכה. את זה אני עושה בדרך כלל באמצעות תיאום ציפיות, הסבר מפורט על התהליך והתוצרים.

אחרי שהם מבינים את הפוטנציאל שיש בסרטון "להעיף" את הפרויקט קדימה ולגייס כספים להגשמתו הם משתחררים והכל נהיה פשוט יותר.

אז עם כל ההתרגשות והפרפרים בבטן, ברגע שהגענו לצילומים הנה כמה דברים שמאד חשוב לקחת בחשבון:

1. לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן – אני ממליצה להתאים את סט הצילומים לאופי הסרטון.
אני תמיד בעד נגישות וחמימות.
אם יש לך קליניקה או סטודיו, פינת עבודה מעוצבת וחמימה אני ממליצה לצלם שם.
כשאני מצלמת סרטונים לעסק שלי חשוב לי שזה יתבצע אצלי בסטודיו, ושהסרטון יעביר את האווירה של הסטודיו ולא קיר לבן, קר ומנוכר. חשוב להקפיד על נראות הסט ועל תאורה מחמיאה.

2. ביגוד ואקססוריז – לבחור לבוש שמייצג את העסק ושיראה מסודר ומוקפד. לכל אוהבות הצבעים המונוכרומטיים, אני ממליצה להוסיף קצת חיים וצבע באמצעות אקססוריז, במינון קטן שלא יאפיל על כל השאר והכי חשוב – להרגיש בנח.

3. איפור ושיער – אני תמיד ממליצה להתאפר לצילומים. גם למי שלא נוהגת להתאפר ביום יום. האיפור יכול להיות עדין אך עדיין הוא מוסיף אור וצבע לפנים.
שיער מסודר כמו שאוהבים. אני באופן אישי ממליצה לא להגזים, להישאר אותנטית אך מוקפדת. אם מישהו אומר לך שבתמונות ובסרטונים את נראית ממש אחרת – קצת פספסנו את המטרה.

4. תסריט ומסרים מדויקים – לכל סרטון צריכה להיות מטרה. הסרטונים יכולים לשמש כמדריך חינמי כחלק ממשפך שיווקי או סרטוני חשיפה. יש להגדיר את הצרכים ומשם לכתוב את התסריטים המתאימים. התסריטים הכי טובים בדרך כלל מבוססים על השאלות הכי נפוצות ששואלים אותנו כל הזמן כל אחת בעסק שלה. פתרון ל״כאב״ או לצורך שבא לידי ביטוי בסרטון, תמיד עושה עבודה מעולה.

סדר בעיניים – מיקום נכון של צילום, רקע רך שמשדר את המסר הנכון בלי עומס מיותר אך מומלץ להוסיף אקססוריז, אלמנטים שמקדמים את הפרויקט (עטיפה של ספר, חלק מתפאורה של הצגה, מודל של מוצר וכד'…)

צליל מכוון – לא רק הצילום חייב להיות מקצועי ואיכותי אלא גם הסאונד, חשוב לשמור על איכות הקול, שיהיה ברור ובלי רעשי רקע.

מילים מילים – כדי שהמסרים יעברו באופן ברור מומלץ להוסיף גם כתוביות ואם רוצים גם תרגום לאנגלית (או שפות אחרות)

פרומפטר – כלי נהדר אליו מכניסים את הטקסט טרם הצילומים והוא מריץ אותו מול עיני הדובר/ת. כלי נהדר המאפשר לדובר/ת להיות נינוחים ורגועים. אין צורך לזכור את כל הטקסט בעל פה, דבר המנטרל את הלחץ ומאפשר להעביר את תשומת הלב למקומות אחרים ולדייק את המסר המילולי והבלתי מילולי.

 

שרון אלדר
צלמת ועורכת וידאו: www.sharoneldar.com