6 עצות זהב להצלחה בנטוורקינג בכלל ובקישורי אימהות בפרט

6 עצות זהב להצלחה בנטוורקינג בכלל ובקישורי אימהות בפרט

מאת: מירב שטרן. 

בשבע השנים האחרונות, בהן אני חלק מארגון קישורי אימהות,
צברתי ידע רב וניסיון כיצד להתנהל בצורה המיטבית בתוך הפלטפורמה הזו שנקראת נטוורקינג נשי (או נטוורקינג לנשים), ואשמח לשתף אתכן ב:

 

הצלחה בנטוורקינג: 6 עצות זהב שעבדו, ועדיין עובדות עבורי

1. נתינה 
נקודת המוצא ממנה צריך לצאת כאשר מצטרפים לארגון נטוורקינג היא קודם כל נתינה. חשוב להבין שלפני שמקבלים הפניות, צריך לתת כמה שיותר לנשים בארגון – בחשיבה על הפניות ועזרה באמצעות הקשרים שיש לנו, בעצות ותמיכה, בתיוגים בפייסבוק ועוד.
הנתינה מייצרת היכרות אישית, הוקרה, רצון להדדיות.

 

2. סבלנות 
בכל מעגל יש תמיד כמה יחידות סגולה שמתחילות לקבל הפניות בחודש הראשון להצטרפותן לארגון. אבל לרוב, עד שתתחילו לקבל הפניות ובקשות לשיתופי פעולה, ייקח כמה זמן (כמה חודשים אפילו). צריך להבין שעל מנת שנשים בארגון ו/או במעגל העסקי שלנו יפנו אלינו לקוחות, הן צריכות להכיר אותנו אישית, לחוות אותנו על מנת שיעידו על כך, לשמוע המלצות מנשים אחרות ורק אז, ירגישו בנוח להמליץ גם.
במקרה של עסק המוכר מוצרים זה קל יותר כי אין כמו מראה עיניים וחווית קניה.
במקרה של עסק המספק שירותים, לא תמיד אנו זקוקות לשירות הנ"ל או מכירות לקוחות פוטנציאליים הזקוקים לו, ופרק הזמן עד שאנו מרגישות שאנחנו מכירות ושניתן לסמוך על בעלת העסק, הוא ארוך יותר.
ולכן, אנחנו צריכות מראש לדעת שנדרשת סבלנות לצד נתינה והשקעה.

 

3. גיאוגרפיה 
אני תמיד אומרת ש "לנטוורקינג אין גיאוגרפיה" – ולמה הכוונה?
אני לעולם לא יכולה לדעת מהי רשת הקשרים של בעלות העסקים בכל אחד ממעגלי הארגון, ומי מהן מכירה את הלקוחות הפוטנציאליים הבאים שלי או את העסק/הארגון שעמו אקיים שיתוף פעולה. ולכן, חשוב מאוד להשתמש בפלטפורמה הנפלאה שיש לארגון נטוורקינג בפריסה ארצית להציע ולהגיע להתארח גם במעגלים המרוחקים מאזור מגוריי. בדרך זו אני מרחיבה את החשיפה שלי, מכירה עוד בעלות עסקים במגוון רחב של תחומים ומאפשרת להזדמנויות נוספות וחדשות להיקרות בדרכי.

 

4. בניית תוכנית עבודה 
חשוב מאוד, כבר בשלב ההצטרפות לארגון הנטוורקינג, להגדיר לעצמך תוכנית עבודה שתאפשר לך למקסם את הפוטנציאל שהפלטפורמה הזו מאפשרת בכל הרבדים.
להגדיר לעצמך – כמות חודשית של מעגלים עסקיים בהם תרצי להתארח (מעגלים קרובים ומעגלים מרוחקים), כמות חודשית של פגישות אחת על אחת אותן תרצי לקיים, להגדיר יום/ימים קבועים ביומן או להגדיר חודש קדימה את הימים בהם תרכזי פגישות 1:1, להגדיר בעלות מקצוע או תחום מקצועי שהם בעדיפות מבחינתך לפגישות 1:1 או פגישות בהן תבחנו אפשרויות לשיתוף פעולה ועוד.
אל תשאירי את הדברים לספונטניות, אלא, תתכנני מראש על פי המטרות אותן את מציבה לעצמך!

 

5. מקסום הפוטנציאל הבימתי 
בכל ארגון נטוורקינג, וגם בקישורי אימהות, כל חברת מעגל עסקי מציגה את העסק שלה במשך 60 שניות כחלק מסבב הצגה עצמית.
– תתכנני מראש מה את רוצה להגיד ב 60 שניות הללו – כדי שתעבירי את המסר שרצית, כדי שיהיה מעניין ומיוחד והכי חשוב זכיר.
– תתרגלי מול המראה, מול חברה, באמירה בע"פ לעצמך – חשוב שתאמרי את 60 השניות בביטחון, בעל פה (ולא בקריאה מדף) ועם התלהבות ואמונה.

 

הצלחה בנטוורקינג - מירב שטרן6. החלפת הקניון והספקים הרגילים בבעלות העסקים של קישורי אימהות –
זה קורה באופן טבעי עם ההצטרפות לארגון נטוורקינג, אך בקישורי אימהות זה מאפיין מאוד בולט אצל אחוז גבוה מאוד מחברות הארגון. את כל צרכינו אנו משתדלות לספק באמצעות בעלות העסקים הארגון –
– אם בתחומים עסקיים (רו"ח, עו"ד, יועצות עסקיות, מאמנות עסקיות, בתי דפוס, גרפיקאיות, כותבות שיווקיות, בניית אתרים, קידום ברשתות חברתיות…)
– מוצרי טיפוח, קוסמטיקה וביוטי (קוסמטיקאיות, בעלות מוצרי טיפוח לגוף ולשיער, מעצבות תכשיטים, מאפרות…)
– כל הקשור לבית (מוצרי נוי לבית, קדריות, אומניות, אדריכליות ומעצבות פנים, תכנון גינות, פאנג שווי…)
– מטפלות בכל מגוון השיטות ולכל הקהלים
– ימי הולדת
– קייטרינג, אפייה, סדנאות

אין לנו צורך להסתובב בקניון או בחנויות ברחוב על מנת לספק את צרכינו, הכל נמצא כאן בארגון. וכשזו החשיבה, אז קל מאוד לייצר הפניות שלי באופן אישי אל בעלות העסקים ולהפנות לקוחות מחוץ לארגון אל בעלות העסקים. וכמובן – לספר לכולם סביבנו שדרכנו ניתן למצוא את כל השירותים והמוצרים – כחול לבן, עשייה ישראלית נשית אימהית, איכות גבוהה, שירות מעולה ועוד.

 

בהצלחה,
מירב שטרן, יועצת עסקית
בעלים ומנכ"לית שותפה ב"קישורי אימהות"

אתר: www.stern-biz.co.il/

פייסבוק: www.facebook.com/merav.stern/