5 מיתוסים שחשוב לעצב מחדש בנטוורקינג- אתי אליהו כהן

5 מיתוסים שחשוב לעצב מחדש בנטוורקינג- אתי אליהו כהן

מאת: אתי אליהו כהן. 

אז יש לך עסק (חדש או ותיק) והחלטת לנסות ולשווק אותו גם דרך נטוורקינג.
יודעת מה? החלטה מצוינת!5 מיתוסים בנטוורקינג - אתי אליהו כהן

היי, אני אתי אליהו כהן ואני הבעלים של תמריס – בוטיק אינטרנטי לבגדי ילדות ובלוג אמהות.
הקמתי את העסק שלי לפני כשנתיים ולא הרבה אחר כך הצטרפתי לארגון הנטוורקינג של קישורי אימהות.

למה קישורי אימהות?
כי אני אמא, כי הארגון והפעילויות שלו מתנהלים לפי לוח זמנים של אמא בעלת עסק, כי קהל היעד שלי הוא אימהות, כי חשובה לי הסולידריות עם אימהות אחרות וכי האווירה בקישורי אימהות היא אחרת – מכילה ומחבקת מצד אחד, מניעה ומכוונת להישגיות ומצוינות מהצד השני.

לכל אחת מאתנו יש המון מיתוסים / עקרונות / אמונות / דרכי התנהגות שאיתם גדלנו ושעל פיהם התנהלנו כל חיינו.
אבל בנטוורקינג החשיבה צריכה להיות שונה, ייחודית, מכוונת בצורה אחרת.

 

אז בואי נעצב מחדש 5 מיתוסים לפני שאת קופצת ראש לעולם הנטוורקינג.

וזה הולך ככה:

    • 1. אין הנחתום מעיד על עיסתו – בואי נשנה את המיתוס הזה ונקרא לו- אין כמו הנחתום כדי להעיד על עיסתו!
      מגיל אפס מלמדים אותנו להיות צנועות. לא להתפאר, לא לנופף במה שאנחנו, במה שהשגנו. "אל תהיי שוויצרית"- נזפו בנו כשהיינו ילדות.
      אז עכשיו קחי את מה שלימדו אותך ואת כל המטענים שיש לך בהקשר הזה- ושימי אותם בצד.
      בקישורי אימהות את יותר ממוזמנת לעמוד מול ארבעים זוגות עיניים שצופות בך ובמשך 60 שניות- דקה שלמה- את מוזמנת לספר על עצמך, לספר על העסק שלך, על כמה את נהדרת בתחומך, על כמה העסק שלך מצוין, על כמה השירות שלך הוא בדיוק מה שכולם צריכים. את מוזמנת לשכנע ארבעים נשים שונות בכל מעגל, להפוך להיות המשווקות של העסק שלך, לשכנע אותן לפנות למכרים שלהן ולומר להם: "אתם מחפשים נטורופתית/מאבחנת דידקטית/מאלפת אריות לבנים? יש לי מישהי מעולה להמליץ עליה!".
      בנטוורקינג הנחתום כן מעיד על עיסתו, מעיד ועוד איך- כי הנחתום הוא בעצם העיסה- כמו שהעסק שלך הוא- את!
      ספויילר קטן- כדאי שתלמדי לחבב את כל הנושא הזה של 60 השניות, כי איפשהו במהלך הדרך יחכו לך גם 10 דקות (!). לא לאבד דופק! זה יקרה רק כשתהיי מוכנה וזה יהיה נהדר!
      ועוד סוד קטן- לכולן, גם לוותיקות מביננו, יש פרפרים קטנים בבטן ככול ש-60 השניות שלהן מתקרבות. ואת יודעת מה? זה מעולה. כי ביום שבו תספרי ללא התרגשות על העסק שלך- זה כנראה יהיה היום בו תביני שאולי את כבר לא כל כך מתאימה לאלף אריות לבנים…

 

    • 2. ואהבת לרעך כמוך – בואי נתקן אותו ל- ואהבת לרעך יותר ממך!
      פרגון, פרגון, פרגון. פרגני- ולא בשביל לקבל פרגון בחזרה. תני לייק- ואל תשבי לספור כמה לייקים קיבלת בחזרה. הפני לקוחות לעסקים של נשים אחרות- גם אם עדיין לא קיבלת הפניות בעצמך.
      נטוורקינג לוקח זמן- לוקח זמן להכיר אותך, ללמוד על טיבך ועל טיב העסק שלך, לסמוך עלייך. אבל יום אחד את פתאום תרגישי את זה- את הפרגון החוזר, את הלקוחות שמופנים אלייך, את המוצרים שנרכשים ממך- ותביני את הכוח של הנטוורקינג. כמובן שגם אז לא נחים על זרי הדפנה- נשים נוספות מחכות לפרגון שלך.
      ועוד דבר אחד חשוב לגבי פרגון- עמדי מאחורי הפרגון שלך. אם את מרגישה שהפרגון לא בא מהלב, אם את חוששת להמליץ לחבר על עסק מסוים כי את לא בטוחה בשירותיות, במוצר, או בטיב של אותו עסק- ותרי. הפרגון אמנם חשוב, אך המוניטין שלך חשוב לא פחות.

 

    • 3. מרבה נכסים, מרבה דאגה – בואי נהפוך אותו ל- מרבה נכסים, מפחית דאגה!
      כן, בדיוק הפוך! אם תפעלי בנטוורקינג בצורה נכונה את תרבי נכסים: את תרבי לקוחות, תרבי הכנסות, תרבי לפתוח סדנאות, הרצאות וכנסים. את תצליחי. את תגדלי. סביר להניח שהדאגות הכלכליות יפחתו, סביר להניח שהטלפונים מהבנק יתמעטו, סביר להניח שגם הזמן הפנוי שלך יתמעט. אבל היי- אלו צרות של עשירים, נכון?

 

    • 4. תפסת מרובה, לא תפסת – מה פתאום???- תפסת מרובה, תפסת מעולה!
      ככל שתגיעי ליותר מעגלים, ככל שתפגשי יותר נשים במפגשי 1/1, ככל שתשוחחי ותציגי את עצמך לפני יותר נשים בכל מעגל- כך תשווקי את העסק שלך ליותר נשים ותהפכי יותר נשים לממליצות של העסק שלך. כל המרבה הרי זה משובח- זה עקרון שדווקא כן תופס!

 

    • 5. לא מערבבים עסקים עם חברים – בואי נסכם ש- עסקים עדיף לעשות עם חברים!
      עם הזמן ארגון הנטוורקינג בו תבחרי יהפוך להיות בית וחלק מהחברות בו יהפכו להיות חברות ולא רק מכרות עסקיות. את תאהבי את העבודה שלהן, תעריכי אותן ואת המומחיות והמקצועיות שלהן. את תדעי שאם תרצי את השירות והמוצר הטוב ביותר- הן אלו שצריך לפנות אליהן.
      ומעבר לחברות עצמה- אין דבר שמצביע יותר על סולידריות, עם עסקים עצמאיים בכלל ועם עסקי נשים ואימהות בפרט, כמו להפנות את הכסף שלנו מהקניון הקרוב לעסק של אמא עצמאית.

 

נטוורקינג היא מומחיות נרכשת.
היא מומחיות חשובה שיכולה להקפיץ אותך ואת העסק שלך קדימה.
היא גם עולם שלם שצריך ללמוד לאט ובביטחון.

מקווה שגיליתי לך דבר או שניים שיוכלו לסייע לך בכניסה חלקה לעולם הזה ומקווה לפגוש אותך ואת העסק שלך באחד מהמעגלים הקרובים של קישורי אימהות.
אתי אליהו כהן, בעלת 'תמריס' – בוטיק אינטרנטי לבגדי ילדות ובלוג אמהות.
אתר: www.tamaris.co.il
פייסבוק: https://www.facebook.com/tamaris.girls.clothes/