5 העקרונות המובילים שלי לנטוורקינג מוצלח

5 העקרונות המובילים שלי לנטוורקינג מוצלח

5 העקרונות המובילים שלי לנטוורקינג מוצלח - נירי שאולמאת: נירי שאול.

הי, אני נירי, ואני מנהלת קבוצת נטוורקינג שהקמתי בעצמי!!

הסיבה שאני מתחילה את המאמר שלי דווקא עם המשפט הזה, היא שאם הייתם פוגשים אותי בתחילת דרכי בארגון, ואומרים לי שבתוך שלוש שנים אמצא את עצמי בעמדת הקמה וניהול של מעגל – הייתי מסתכלת עליכם במבט היסטרי אחוז פאניקה ומגחכת עליכם ועל הסרט שאתם מציגים בפניי.

אתם מבינים, דרכי בארגון התחילה בקושי רב. אז עדיין לא היו חונכות, ולקח לי הרבה זמן להבין מה קורה, ויותר מזה – לקח הרבה זמן עד שאחרות הבינו מה קורה איתי. האמת שבשלושת החודשים הראשונים שלי בארגון אף אחת לא ממש הבינה מה אני עושה. כן, עד כדי כך.
לשמחתי, לאחר כמה פגישות אישיות ומשמעותיות מאוד שהיו לי עם כמה נשים מהמעגל שלי, שמתי לב שאני מתחילה להיפתח לאט לאט, שאני מתחילה לדייק את עצמי ואת העסק שלי, שאני מבינה יותר דברים, שאני מצליחה להוציא מעצמי הרבה יותר, ובעיקר – שסוף סוף מבינים מה אני עושה!

ואז היתה עבורי נקודת המפנה. התחלתי לצאת מאזור הנוחות, להגיע למפגשי מעגלים רחוקים יותר, להיפגש עם הרבה יותר נשים לפגישות 1/1 ולהמשיך לדייק את עצמי ולמקד את העשייה שלי. והתוצאות לא אחרו לבוא כמו שאומרים, פתאום יותר נשים מאזורים אחרים בארץ תייגו אותי ברחבי הפייסבוק והמליצו עליי, פתאום הגעתי למעגל ומישהי נתנה אותי כדוגמא לשירות כלשהו ככה סתם בשליפה מהמותן, פתאום ידעו מי אני ומה אני מציעה והכי חשוב – התחילה להיכנס עבודה דרך המלצות של בנות הארגון.

כל הדברים האלה הצמיחו אותי לנקודה שאני כבר כל כך בטוחה בעצמי ובעשייה שלי בתוך הארגון, עד שלפני כשנה קיבלתי את ההצעה להקים מעגל נטוורקינג רעננה בוקר חדש ולנהל אותו, היה ברור לי שזה מגיע אלי בדיוק בזמן הנכון, שבו אני מספיק מנוסה ומרושתת ויכולה עכשיו לתת מעצמי ומהניסיון שלי לטובת נשים אחרות.

כמו שאני צמחתי – כך אוכל עכשיו לעזור לנשים אחרות לצמוח, וזה אחד הדברים הכי מדהימים וכייפים שזכיתי לעשות.
אז מהמקום שבו אני נמצאת כיום, אני שמחה לשתף את:

5 העקרונות המובילים שלי לנטוורקינג מוצלח

    1. 1. הדדיות – זה לחלוטין הדבר החשוב ביותר ומה שמניע את הגלגלים בסופו של דבר. "תני לי ואתן לך" מה שנקרא. כשנותנים – מקבלים בחזרה. זה חוק טבע בלתי פורמלי, ואני רואה איך זה עובד יפה בפועל. כשאת מתרכזת בלתת ולא רק בלקבל, זה חוזר אלייך בגדול מכמה מוקדים שונים.
      מי שמגיעה לארגון כדי שיעבדו בשבילה ולא עובדת גם היא בשביל האחרות, תנשור באופן טבעי די מהר.
      אגב, הרבה פעמים זה נראה מבחוץ כאיזושהי מחויבות מעיקה, אבל אני חייבת לנפץ את המיתוס ולבשר לעולם שזה אחד הדברים היפים בעבודת נטוורקינג ורואים תוצאות. פשוט ככה.
    1. 2. חשיפה ארצית – נכון, הרבה פעמים אנחנו אוהבים להתרכז באזור המגורים שלנו, באזור הביתי שלנו. אבל מה שאני גיליתי הוא, שלנטוורקינג אין סביבה ביתית. והגיעו אלי כבר לא מעט פניות מאזור השפלה והצפון בזכות נשים שלא ממש גרות לידי, אבל ברגע שהגעתי לבקר במעגל שלהן והן הכירו אותי – הן זכרו והמליצו בהתאם.
      ושוב אנפץ מיתוס (אני טובה בזה היום מסתבר) – לאלה שיאמרו ש"העסק שלהם הוא חנות או סטודיו מקומי ואין סיכוי שיגיעו אליו מאזורים שונים בארץ אז מה הטעם להתארח במעגלים באזורים האלה" אני שמחה לענות, שאולי בנות המעגלים הרחוקים לא יגיעו לחנות, אבל להרבה מהן יש דודים/חברים/אחים שגרים באזור הרלוונטי וישמחו לקבל המלצה.
    1. 3. נוכחות פעילה בקבוצת הפייסבוק של הארגון – גם למי שלא נוהגת לבקר במעגלים רבים, הרבה פעמים ניצול הפלטפורמה של קבוצת הפייסבוק הארצית יכול בהחלט לסייע בכך שיכירו אותה וידעו מי היא. ואני דווקא לא מתכוונת לפרסום "שלח-שגר" בשרשורים שבועיים, אלא דווקא לתשובות לשאלות של חברות, מתן עזרה במידה ומישהי צריכה משהו, השתתפות ומתן תגובות בפוסטים רעיוניים, התייעצויות וכו'. ככל שיראו מי את ויקראו את התוכן שלך ביחס לתגובות מקצועיות או אחרות – החשיפה שלך תגדל ובמקביל גם יעריכו אותך על כך שאת לוקחת חלק פעיל בקבוצה ולא רק "יושבת על הגדר" בין מפגש למפגש.
    1. 4. פגישות אישיות – מפגשי 1/1 הם דבר הכרחי ובסיסי להיכרות עמוקה איתך ועם העסק שלך. זוהי הפלטפורמה הטובה ביותר לתת את כל המידע לגבייך ולהסביר בדיוק מה את מחפשת ועם איזה קהל את מבקשת להתחבר. כל כך חשוב לנצל את האפשרות הזאת בכדי לדייק גם לחברות האחרות את הבקשה שלך. הצגה עצמית של 60 שניות במעגל היא בסיס טוב להיכרות אבל אין ספק שדקה אחת לא יכולה להכיל את כל מה שאת עושה, וזאת ההזדמנות שלך לפרט, להדגים ולתת דגשים חשובים.
      זהירות, עוד ניפוץ מיתוס – לא חייבים לגור קרוב בכדי להיפגש 1/1, אפשר לבצע פגישה אישית גם דרך הסקייפ, ובכך להכיר לעומק גם את אותן בנות ממעגלים רחוקים.
    1. 5. המלצה על בסיס חוויה – נכון, אי אפשר לנסות ולחוות את כל בנות הארגון או את כל השירותים, יש דברים שיותר קל לחוות כמו מוצרים או טיפולי טיפוח, ויש דברים שיותר מאתגר לחוות כמו תהליכים רגשיים ונפשיים או שיפוץ לבית, אבל החוק שלי במקרים האלה, הוא להמליץ על בסיס חוויה (שלי או של הקרובים אליי), ובמקרה שלא יצא לי לחוות אבל יצא לי להכיר את אותה אשת מקצוע ולהתרשם ממנה – אני אתן את הפרטים שלה ואציין שלא יצא לי להתנסות באופן אישי.
      זה חשוב לי בעיקר כדי לשמור על יושרה גם למול כל אלה שבפניהם אני ממליצה על אותה חברה. גם השם הטוב שלנו חשוב, ולכן, (מיתוס אחרון להיום שמתנפץ) – אין חובת המלצה בכל מחיר! לכל מי שחשב שאנחנו "עובדות" בתיוגים שטחיים בפייסבוק או בשיווק אגרסיבי של חברותנו לארגון רק מעצם החברות בארגון – אצלי זה עובד רק כשאני כנה ואותנטית, ואת זה אני גם משתדלת להעביר הלאה לבנות המעגל שלי.

אז הנה, אלה היו העקרונות שלי, ועל הדרך גם ניפצתי מיתוסים, שזה בכלל מבורך.
אם לנסות לסכם, אני יכולה לומר שנטוורקינג אפקטיבי הוא כזה שבו אתה מבין את התפקיד שלך בתוך הארגון, וגם מנצל באופן מקסימלי את הפלטפורמות שבהן הארגון יכול לקדם אותך.
אז שיהיה בהצלחה, ותזכרו ליהנות, זה הכי חשוב!

נירי שאול – יועצת תדמית עסקית

אתר: http://www.nirishaul.co.il/

פייסבוק: https://www.facebook.com/NiriShaulStyling/