קהילה שותפה להגשמה עצמית

קהילה שותפה להגשמה עצמית

מאת: חן הילה דורון

 

לכולנו יש חלומות.

חלק מהחלומות הם חלומות גדולים וחלק קטנים. את חלקם נצליח להגשים לבד ואת חלקם נוכל להגשים בעזרת חברים.

אנחנו חולמים מאז שאנחנו קטנים, מבקשים משאלות בכל שנה ביום ההולדת כשמכבים את הנרות ומתפללים חזק חזק שמה שאנחנו מבקשים יתגשם במהרה.

אם מישהו אומר לנו שהחלומות שלנו גדולים מדי ואין סיכוי שנצליח להגשים אותם, כדאי שנזכור שאנחנו בדיוק במסלול הנכון להגשמה.

אחד הדברים החשובים שלמדתי במהלך השנים כעצמאית שאין דבר כזה שהוא בלתי אפשרי. בחרתי להיות חלק מקהילה תומכת של בעלות עסקים, שחולמות כמוני, להגשים את עצמן ובגדול ויחד עם זאת מלאות בחששות ופחדים. יש שיגידו שזה פחד מכישלון ויש שיגידו שזה פחד מהצלחה.

איך שלא נסתכל על זה הפחד מונע מאיתנו לקום ולעשות ולהגשים את החלומות שלנו.

כשאני חלק מקהילה, חלק מקבוצת אנשים שחווים את החוויות שאני חווה בעסק שלי, הפחדים שלי הופכים להיות כמעט חסרי משמעות.

אחד היתרונות של להשתייך לקהילה כזו גורמים לתנועה בעסק, הפחד מהכישלון כבר הרבה יותר קטן כי כשיש עוד אנשים ששותפים לעשייה שלי, זה גורם לי לקחת סיכונים הרבה יותר גדולים. הסיבה היא שאם חלילה אכשל, לא אשאר עם הכישלון לבד.

יש אמירה שאומרת שלהצלחה אבות רבים, אך הכישלון הוא יתום. אולם כאשר אני חלק מקבוצה נוצרת שותפות גורל ואז גם הכישלון שלי כביכול שייך לכולם.
מכיוון שהסיכוי להצליח והסיכוי להיכשל יכולים להיות זהים, הקבוצה תפעל ביחד כדי להימנע מהכישלון ולהוביל ביחד להצלחה. מכיוון שברגע שהסיכוי הוא שווה, אז גם המחיר או ההפסד וגם הרווח שווים ויהיה יותר קל להעביר את האנרגיה לסיכויי ההצלחה.

הקהילה למעשה הופכת להיות שותפה עסקית שלי להגשמה עצמית.
הסיבה שזה קורה הוא שאנשים מעדיפים את ה"ביחד", כי אז המחיר כביכול שמשלם האינדיבידואל הוא קטן יותר.

מה גם שהשותפות הזו היא הדדית, זהו אחד העקרונות שמתרחשים בקהילה- היום נתמוך בעסק הזה או ברעיון או בפיתוח החדש של העסק הזה, מחר נעשה אותו דבר לאחר ובסופו של דבר זה יחזור אלינו כשנצטרך.

קהילה יכולה להיות מורכבת מאנשים שחולקים את אותו תחום עיסוק, אותו החלום, אותו קהל יעד או אפילו מכנה משותף כמו אזור גיאוגרפי, ילדים בגילאים דומים וכיו"ב.
הכוח של ה"ביחד" הוא כוח גדול יותר וכשאני רוצה להוציא לפועל רעיון חדש או להגשים חלום שיש לי, הסיכוי שאצליח כשאני בקבוצה הוא הרבה יותר גדול מאשר אם אגש לבד.
אנחנו יכולים לראות את זה כשהורים חוברים יחד ומניעים שינויים במערכת החינוך, כשהם שותפים לאג'נדה שמובילה אותם לעשייה משותפת.

קהילה עסקית מייצרת לי רשת של קשרים, כלומר, תמיד יש מישהו שמכיר מישהו שמכיר מישהו שיכול לקדם אותי או את הרעיון שלי ולפתוח עבורי קשרים חדשים שיניעו אותי קדימה.

אם מישהו מכיר מישהו ומקשר אותי אליו, כלומר מפעיל את הנטוורקינג שלו לטובתי, הוא מפתח גם סוג של אינטרס בהצלחתי.

אומרים שכל אדם מכיר בממוצע עוד אלף אנשים. אם אני חלק מקהילה שמונה כ- 300 חברים למשל, אני למעשה נחשפת לכ- 300 אלף אנשים פוטנציאליים שככל הנראה יש מי מביניהם שיכול להגשים איתי ועבורי את החלומות שלי.
אפשר אפילו לראות את זה בצורתו של לוכד החלומות, שנראה כמו רשת שלוכדת את החלום בתוכה. המאמינים אומרים שכשחולמים מספיק חזק ליד אותה הרשת, החלום מתגשם.

אם כך, כשיש לי חלום, כדאי שהרשת הזו, הקהילה שלי, תדע עליו, כדי שתוכל ללכוד אותו ולקדם את הגשמתו.

יש הרבה קהילות שאנחנו יכולים להשתייך אליהם, בו זמנית אפילו, וככל שנהיה חברים ביותר קהילות כאלה, או שנאתר את אותן הקהילות שיכולות לממש את הצרכים והרצונות שלנו, נגדיל משמעותית את הסיכויים שלנו להגשמה עצמית.
הקהילות הן רבות, כולן בסופו של דבר מתבססות על עקרונות של הדדיות ותמיכה וכשאנחנו נכנסות לקהילה כזו או אחרת אנחנו חייבות להבין ולקבל על עצמנו שהעשייה היא לא רק עבור עצמי, אלא עבור כולם. ההשתתפות בקהילות אלו מחייבת אותנו להיות כל הזמן במצב של חשיפה (לספר על עצמי, לספר על הקשרים שלי, לשתף ביכולות שלי לעזור, לקחת על עצמי משימות ובאופן כללי להראות נוכחות).

הכי חשוב לזכור- תדברו על החלום, תדברו על מה שיכול לעזור לכם להגשים אותו ותעזרו לאלה שיכולים לעזור לכם לדעת בדיוק מה אתם צריכים כדי להגשים אותו.

 

חן הילה דורון
מנכ"ל ובעלים משותפת ארגון הנטוורקינג קישורי אימהות,
מלווה ומרצה לעמידה מול קהל ובניית פרזנטציות עסקיות
טלפון: 054-5791377
מייל: chen.hilla@atzmait.org.il