קהילה בשלבי לידה

קהילה בשלבי לידה

מאת: תמי מרגלית

 

ואוו, זה אפילו מרגש אותי לכתוב לכן על הקמת הקהילה שלי, כי הקהילה שלי ממש טריה, בתחילת דרכה. הקמתי אותה הלכה למעשה בסוף אוקטובר והיא קיימת ממש מעט זמן, עדיין בחיתולים.
אני חייבת לשתף אתכן כמה התרגשתי ברגע שלחצתי על כפתור "צרי קהילה", זה סימן עבורי כ"כ הרבה דברים ורגשות. מצד אחד פחד, חשש ואכזבה, אך מהצד השני עברה בי התרגשות מההזדמנות לעשות את השינוי.

התהליך שעברתי בעסק שלי, גרם לי לחשוב על מציאת הבידול העיקרי שלי. אני מאפרת ומעצבת שיער ומנחת סדנאות איפור. הבנתי שכל לקוחה שמגיעה אלי מקבלת הרבה מעבר לאיפור ותסרוקת או טכניקות איפור אישיות. היא מקבלת העצמה אישית, מקבלת את האפשרות לראות את עצמה במראה, לחייך ולאהוב את מה שהיא רואה. הבנתי שזו השליחות שלי, אני רוצה להגיע לכמה שיותר נשים ולהעביר אותן תהליך שיגרום להן לאהוב את עצמן.

הקמת הקהילה היתה צעד טבעי בהליך ההתפתחות העסקי והאישי שלי. הבנתי שכדי לגרום לנשים להביע את עצמן, לשתף ולהגיב אני צריכה מקום סגור שיעניק להן בטחון אבל מן הצד השני חלחל אצלי החשש שלא יהיה לי מה להגיד, שלא יהיה לי זמן לנהל את הקהילה או יותר גרוע, שהנשים לא ישתפו פעולה, שהקהילה תשאר ריקה.

החלטתי להתמודד עם הפחד, התיישבתי עם כל השאלות והתהיות והתחלתי לענות על אחד אחד, מה מטרת הקהילה, למי היא נועדה, מי הנשים שיגיעו אליה, מה התכנים שלה, מה המשימות והאתגרים, איך היא שונה מעמוד הפייסבוק העסקי שלי וכד'. ברגע שעניתי על כל השאלות הפחד החל להתמסמס ויכולתי להיות רגועה שאני עושה צעד נכון ומדויק עבורי.

אחרי שלב המטרות, ישבתי עם לוח שנה ותכננתי את החודש הראשון של הקהילה, לפרטי פרטים. בניתי תוכנית פעולה שכללה נושא עיקרי לכל שבוע, נושא ספציפי לכל יום, ואפילו את הפוסטים בכמה מילים. ברגע שהתוכנית היתה מוכנה, התייעצתי עם קולגה יקרה, דנדי בן שוע, שגם היא מנהלת קהילה, ועשינו סיעור מוחות בנוגע לרעיונות ולתכנים שהכנתי. אחרי השיחה ישבתי לדייק את התוכנית החודשית. ברגע שהייתה לי תוכנית חודשית מוכנה, הרגשתי הרבה יותר בטוחה בעצמי, מדויקת ומאוד רגועה.

ואז הגיע הרגע שלחצתי על הכפתור. הדבר הראשון שהעלתי לקבוצה היה סרטון וידאו קצר שמזמין ומסביר על הקהילה, למי היא נועדה ומה המטרות שלה. ברגע שהקהילה נוצרה, התחלתי להזמין נשים להצטרף בכל דרך אפשרית, אמרתי לנשים שתוך 3 ימים אנחנו מתחילות בפעילות, לא רציתי למשוך יותר מדי זמן ולחכות שעוד נשים יצטרפו, העדפתי להתחיל עם הפעילות עם מעט נשים ולא להשאיר קהילה לא פעילה בכלל.

פירסמתי את הקהילה בעמוד העיסקי ובעמוד הפרטי, הזמנתי חברות להצטרף ועודדתי אותן להזמין את החברות שלהן גם, תוך שבוע הצטרפו 30 נשים וכבר עברתי את ה- 100

אחרי זמן קצר בו הקהילה שלי פעילה, אני כ"כ מתרגשת מהחיבוק והתגובות של החברות בו, הפחדים נרגעו והאומץ חזר, כי ברגע שתכננתי ודייקתי לעצמי, הכל הלך חלק.

 

תמי מרגלית
מאפרת ומעצבת שיער
קישור לקהילה "להתאפר. להתאהב. להצליח."
https://www.facebook.com/groups/468588070300201/