עקרונות לסידור נכון של הבית – אורית אליהו- פנחסוב

עקרונות לסידור נכון של הבית – אורית אליהו- פנחסוב

מאת: אורית אליהו-פנחסוב. 

לסידור הבית שלך אין דרך נכונה.
כל אסטרטגיה שתבחרי היא צריכה להתאים לאורח החיים שלך, ההרגלים והטעם שלך.
אבל יש מספר שיטות שנוסו בהצלחה ויכולות לשפר את האפקטיביות בהשלטת סדר.

על כן אני משתפת אתכם ב:

9 עקרונות חכמים להתארגנות שיסיעו לך לחסוך זמן, כסף ולחץ שמגיעים עם חיים בבלגן.

1. כדי שנחזיר דברים למקום צריך שיהיה קל לעשות את זה:
כלומר אם אפשר בעזרת יד אחת לעשות זאת – זה קל.
למשל: לא להחביא את הכביסה בתוך הארון אלא להשתמש בסל שניתן בקלות לזרוק לתוכו את הכביסה.
להשתמש בקופסאות פתוחות לדברים שמשתמשים בהם לעיתים קרובות – ציוד משרדי, מוצרי טיפוח וכלי בישול – כך קל יותר להחזיר דברים למקום.

2. לדאוג לפתרונות אחסון רק אחרי תהליך של מיון:
לא להתפתות לרוץ ולקנות קופסאות אחסון לפני שמתחילים לעשות סדר. הרעיון הוא קודם למיין ולהפטר ממה שלא צריך ורק אז לראות איזה סוגים של קופסאות אחסון אנחנו צריכים.

3. כלי האחסון יכול לשמש מדד שהגיע שוב הזמן לעשות סדר:
פתרונות אחסון כמו קופסאות, סלסלות ומעמדי קטלוג נועדו לשמור חפצים אבל הם גם יכולים להצביע על כך שיש לך יותר מידי חפצים באותו סוג.
למשל: כאשר הציוד המשרדי פולש ליותר ממגירה אחת או כמות הכבלים וחוטי החשמל ממלאים את הקופסא שהם נמצאים בה, זה הסימן שצריך למיין ולהפטר מכל מה שלא באמת צריך. כאשר מתקן העיתונים מלא, סימן שיש יותר חומר קריאה יותר ממה שאתה יכול להתמודד והגיע הזמן למיין ולצמצם את הכמות.

4. נגישות הפריטים הכי שימושיים:
9 עקרונות לסידור נכון של הבית: אורית אליהו-פנחסובאת הפריטים שאתם משתמשים בהם מדי יום שמרו במקום פתוח או לפחות בגובה עיניים. הם צריכים להיות הקלים ביותר להגיע אליהם, בעוד שהדברים שאתם משתמשים פעם בכמה זמן, צריך שרפרף כדי להגיע אליהם ודברים שאתם משתמשים רק פעם בשנה צריך דורשים סולם.
דברים שאינם בשימוש שוטף מומלץ לאחסן במדף העליון בארון, במחסן או בעליית הגג ולהכין רשימה שלהם כך שיהיה קל לשלוף אותם בעת הצורך. לא רק ששיטה זו תאפשר לך למצוא את הדברים שאתם משתמשים לעתים קרובות בקלות, אבל גם הפריטים שאתם לא משתמשים באופן קבוע יישארו מאורגנים עד שתצטרכו אותם.

5. ארגון המגירות דורש תכנון נכון: 
על מנת שהמגירות שלנו לא יתבלגנו בכל פעם שנפתח אותן ,הדרך הנכונה להשתמש בהן היא על ידי חלוקת המגירות לחלוקה פנימית. היא מאפשרת להפריד את המגירות לאזורים שהוגדרו לדברים ספציפיים במקום לזרוק הכל לתוך חלל אחד גדול. ניתן להשתמש במחלקי מגירות , קופסאות פלסטיק או קרטון , או אפילו מתקן למגירת סכום.
זה יכול להתאים לכל דבר: אחסון תחתונים , גרביים , עניבות . ארגון תרופות ומוצרי קוסמטיקה ,לציוד משרדי, וכמובן במטבח.

6. עשו לכם מנהג קבוע: בדקו תכולת כל ארון פעם בשנה: 
מיון וסידור את כל ארונות הבית כל הזמן זו משימה שאין לנו זמן עודף לבצע אותה. לכן הגדירו לכם מטרה לבדוק את תכולת הארונות בבית ( בעיקר אלא שאתם לא משתמשים בהם כל הזמן) לפחות פעם בשנה.
פתחו את הארון, רוקנו אותו ובחנו את כל החפצים שישנם בו. תגלו דברים ששכחת שיש לכם, תזרקו או תמסרו חפצים שאתם לא צריכים ובהזדמנות זו גם העבירו ניגוב על המדפים לפני שאתם מחזירים את החפצים הנחוצים שלכם.

7. ארון הבגדים – תחזוקה שוטפת:9 עקרונות חכמים לסידור הבית: אורית אליהו-פנחסוב
מדדתם בגד מהארון והחלטתם שלא תלבשו אותו יותר כי זה לא מחמיא, לא מתאים, מוכתם או כבר לא באופנה- מיד שימו אותו בשקית לתרומה. אם החלטתם לא ללבוש את הבגד (למעט אם הוא מלוכלך או לא מתאים בצבעים) זה אומר שהוא כבר לא רלוונטי, וככל הנראה אף פעם לא יהיה. גם כאשר אתם קונים בגד חדש זה הזמן להוציא בגד אחר שאתם לא לובשים ולהעבירו לשקית התרומות, כאשר השקית מלאה תנו אותה לתרומה .

8. שיטת הקאיזן – הצבת יעדים קטנים:
החלטתם לעשות סדר בבית, בחדר העבודה או בארון הבגדים.
על מנת להפוך את ביתכם למסודר יותר זה צריך להתחיל בהגדרת משימות קטנות וברורות עם התחלה וסוף . הקדישו פרק זמן קצר וברור לאותן משימות. זה יכול להיות מדף / ארגז או מגירה שמתחילים ומסיימים אותה .השגת המטרות תניב תוצאות שנראות במהרה,
תחושות ההצלחה והסיפוק יהיו גדולות וכך תוכלו להשליט סדר באופן שלא ישתלט לכם על כל הזמן.

9. להחזיר מיד למקום:
סדר זה דבר שצריך לתחזק, לכן הקפידו להחזיר כל דבר למקומו מיד בתום השימוש.
זה הרבה יותר קל ופשוט מאשר להתמודד עם בלגן שיצא משליטה.

 

אורית אליהו – פנחסוב
סדר חדש – שרותי סדר וארגון חכמים 052-2674310

למאמרים וטיפים נוספים:

www.seder-hadash.co.il
https://www.facebook.com/sederhadash/