עיצוב לוגו – מי צריך את זה?

עיצוב לוגו – מי צריך את זה?

עיצוב לוגו – מי צריך את זה?

הרבה פעמים אני שומעת – ״אני עסק קטן, אין לי עדיין שם לעסק והתקציב שלי מוגבל, אני באמת צריכה עיצוב לוגו?״

כעצמאיות אנו בונות כל פעם מחדש את סדר העדיפויות שלנו ומחליטות על מה להשקיע את המשאבים שלנו.

יתכן שהקולגות שלי לא יאהבו את מה שאכתוב כאן… אבל לדעתי – לא. לא כל עצמאית, בכל שלב, חייבת עיצוב לוגו.

כשאנחנו מחליטות לצאת לדרך עצמאית, ברוב המקרים בהם נתקלתי כל העסק סובב סביבינו, אנחנו מתפקדות כמנכ״ל, סמנכ״ל שיווק, שרשרת אספקה, מזכירה ופועלת ייצור. אנחנו לומדות תוך כדי עשייה, משתתפות בסדנאות וכנסים, לרוב נעזרות ביועץ/ת עסקי/ת או מנטור/ית, הכל מאוד מאוד טרי וסיכוי גדול שבחודשים הקרובים נסיק מסקנות על אופן ההתנהלות ומהות העסק.

יתכן שנחליט להתמקד בתחום מסויים של עשייה, שקהל היעד שלנו ישתנה, שנגבש שם קליט… אז לפעמים מומלץ להגיע לתהליך של עיצוב לוגו מתוך בשלות ולאחר שעברנו תהליך.

אני בעצמי, כמעצבת גרפית, הדבר הראשון שעשיתי כשהחלטתי להפוך לעצמאית הוא לעצב לי לוגו יפה ומרשים, אבל חודשיים מאוחר יותר שיניתי אותו ללוגו הנוכחי שלי, שמלווה אותי כבר שלוש שנים ומעביר את ערכי העסק שלי באופן מדוייק.

עיצוב לוגו מתוך בשלות עסקית:

לאחר שגיבשנו תהליכי עבודה, ביססנו מאגר של קליינטים ואנחנו יודעות מהן השאיפות שלנו, זה הזמן לבנות תדמית ויזואלית אחידה לכל חומרי הפרסום שלנו, והכל מתחיל מעיצוב לוגו.

ולמה זה חשוב? כי קהל הלקוחות שלנו נחשף בכל יום לאלפי גירויים, חלקם הגדול הם מסרים פרסומיים וכדי שישימו לב אלינו אנחנו צריכות להיות רלוונטיות, זכירות ובולטות.

מעצבת טובה תדע לשאול את השאלות הנכונות ולזקק מתוך התשובות את האינפורמציה הדרושה לה לעיצוב לוגו מנצח, באמצעות צבע, טקסט ודימויים גרפיים המעוררים בקהל הלקוחות אסוציאציות רלוונטיות.

אז אם פתחתן עכשיו עסק, אינכן חייבות לרוץ לעצב לוגו מיד ברגע זה, כן כדאי להשקיע בכרטיס ביקור עם שם ופרטי התקשרות, אולי גם שיפוץ קל לעמוד הפייסבוק, כדי לשדר רצינות ולא לפספס לקוחות פוטנציאליים. ובמקביל להתחיל לבנות את המותג שלכן (בקרוב אעלה מאמר בנושא מיתוג ואסביר מהו מותג), לחשוב על ערכי העסק, קהל היעד איתו תרצו לעבוד ומה השאיפות שלכן לעתיד.

ממליצה מנסיון להיעזר ביועצת/מאמנת עסקית שתמקד את החשיבה ותשפוך אור על כיווני צמיחה אפשריים.

איך לבחור מול מי לעבוד על עיצוב לוגו?

מרגע שהתקבלה ההחלטה להשקיע בעיצוב לוגו, חשוב לפנות לאנשי מקצוע איכותיים ומנוסים, בעלי תיק עבודות ראוי ומכובד, בסגנון עיצובי שמדבר אליכן.

תהליך עיצוב לוגו יכול להיות מרגש ומלהיב, חשוב לעבוד עם מישהו שמבין ומתחבר למסר שאתן רוצות להעביר, אני ממליצה לשוחח ולוודא שיש לכן כימיה עם המעצב/ת שכן מדובר בתהליך עבודה משותף.

בארגון קישורי אמהות יש מעצבות נפלאות ומוכשרות, אנחנו אוהבות להתייעץ ולשתף רעיונות.

ומהו עיצוב טוב?

לוגו טוב יספר את הסיפור הייחודי של העסק וימשוך את העין, כך שהלקוחות הפוטנציאליים שלכן יזכרו אתכן, מומלץ גם לתת את הדעת על בניית תדמית כוללת לכל חומרי הפרסום בעסק, על מנת ליצור אחידות והמשכיות.

במהלך העבודה על הלוגו, הראו את הסקיצות לאנשים שאתן סומכות עליהם וקבלו פידבק, האם זה משדר את המסר שרציתן, הייתי נמנעת מלהעלות לרשת החברתית סקיצות ללוגו, ראשית כי גם הלקוחות הפוטנציאליים שלכן מסתובבים שם כנראה וזה תהליך שלדעתי צריך להישאר ״מאחורי הקלעים״ ושנית כי חבל שתתפזרו יותר מדי, זה יכול לבלבל מאוד.

בבחירת עיצוב הלוגו הנכון לעסק חשוב מאוד גם שתסמכו על האינטואיציה שלכן. בהצלחה!

עלית שכטר, מעצבת גרפית ומאיירת, סטודיו Molino