נטוורקינג, סיפור אהבה

נטוורקינג, סיפור אהבה

מאת: מיכל אנדרייב. 

השתייכות לאירגון נטוורקינג משולה בעיניי לסיפור אהבה רומנטי – בהתחלה יש התאהבות, אחר כך התפקחות ולבסוף החיים עצמם!

אם הגעת לשלב ההתפכחות והחלטת להשאר בארגון נטוורקינג זה הזמן שלך לקרוא את המדריך הבא –

6 עצות זהב להתנהלות נכונה בארגון נטוורקינג.

רגע רגע לא להתנפל – יש לכולם! 

באת לארגון חדש, נשים חדשות – קחי נשימה עמוקה לפני שאת צוללת למים העמוקים. יש לפנייך מרתון – נטוורקינג זה ערוץ שיווק לכל דבר וזה אומר ריצה למרחקים ארוכים. מתחילים לאט לאט ומגבירים את הקצב בהדרגה.
Modeling זה כל העניין – כדי ליצר התנהלות מוצלחת שלך בארגון תלמדי להסתכל על הסובבות אותך, לראות מה ואיך הן עושות שגורם להן להיות כאלה שהרבה נוהות אחריהן. כשאת מאתרת אותן, כדאי לך לקבוע איתן פגישה בטח תוכלי ללמוד דבר או שניים מההתנהלות שלהן, לאמץ זאת ולהפוך את ההתנהלות המוצלחת לחלק ממך.
סרטון – מהו מודלינג בראי נל"פ

בואי נעשה פה סדר! 

כדי שארגון נטוורקינג יעבוד עבורך, את צריכה גם לעבוד עבורו. הדדיות, זה מושג שחשוב מאוד לאמץ במקום כזה.
אבל היי, יש לך גם עבודה משלך, חיים, ילדים ועוד מיני עיסוקים, לא תרצי להרגיש שהדבר הזה משתלט עלייך! ולכן – תכנני את זמנך! – ריצה למרחקים ארוכים, זוכרת?

בהתאם ללוח הזמנים שלך, אני ממליצה לך לשבץ את האירועים הבאים:

  • יום אחד לפגישות היכרות, לא יותר משתיים ביום כדי שלא תשעעמי את עצמך עם הסיפור שלך
  • ביקור בשני מעגלים נוספים על המעגל אליו את שייכת – את יכולה להתחיל במעגל אחד ובהדרגה, אחרי חודשיים-שלושה, להוסיף עוד מעגל. אני מציעה לך לבקר במעגלים בקביעות למשך כמה חודשים לפני שאת מחליטה אם הם אפקטיביים עבורך – לחזרתיות יש השפעה, אך לוקח גם זמן למסר לחלחל. אפשר בהמשך לגוון, לשנות ולהוסיף מעגלים, גם כאלה הרחוקים מאיזור מגורייך.
  • הקדישי זמן הצצה ברשתות החברתיות, כמו הפייסבוק, שם נערכת לא מעט מפעילות הנטוורקינג, כדי לתת רוח גבית לעמיתות, כמובן עם שמירה על חוקי הקבוצות ובצורה אותנטית. אם תמליצי סתם ולא מיידע אישי, תוכלי לגרום אפילו לנזק וחבל…

איזונים ומידתיות, זה שם המשחק – לא תרצי להתעייף ולהשחק אחרי זמן קצר.
איזון במשימות הנטוורקינג - מיכל אנרייב

אמר לי פעם מישהו חכם: החיים הם פרזנטציה 

כן, גם את את נדרשת להיות בעמדת המוכר.
כשאת מגיעה למעגל עסקי או לפגישת היכרות 1:1 , את מביאה את עצמך, ואת למעשה זה העסק שלך – היי העסק שלך!
אומרים שאין הזדמנות שניה לרושם ראשוני וזה נכון גם כאן –
– את מאפרת? – הגיעי מאופרת
– את עוסקת בתזונה? – אל תוציאי מהתיק את הביסלי שהילד של אכל אתמול בגינה
– את מטפלת רוחנית ? – אל תחשבי שאפשר עדיין ללבוש את השרוואל מהטיול להודו בו גילית את עצמך…
הבנת את הרעיון, נכון?
את מגיעה לפגישה עסקית – נא להתלבש בהתאם!!
הלבוש שלך רצוי שייצג את העסק שלך בצורה הולמת ותואמת את מי שאת. שהרי גם אם את מתקשרת ותבואי לבושה בבגדים מחוייטים, זה יראה מוזר ולא קשור לעניין.
פגישה עסקית? נא להתלבש בהתאם - מיכל אנדרייב - קישורי אמהות

הפרת הבטחות 

כבר פתחתן יומנים וכבר קבעתן פגישה – היי המילה שלך!
אני מזמינה אותך לראות את פגישת ההיכרות, או כמו שהן נקראות פגישות 1 על 1 , כשיחות מכירה לכל דבר. העמיתה שנמצאת כרגע מולך היא לקוחה פוטנציאלית או דלת מקשרת למאגר לקוחות עתידיים. ממליצה בהחלט להתייחס לפגישות אלו כמו לפגישות עם לקוחות פוטנציאלים שלך וגם כאן לתכנן את לוח הזמנים:

  • בדיקת תוקף הפגישה – בסוף השבוע בידקי ביומן את הפגישות המתוככנות לך ובידקי עם אותה עמיתה שאכן הפגישה בתוקף, לפעמים הפגישות נקבעות זמן מה לפני ויתכנו שינויים עם הזמן, כך תוכלי לנהל בצורה מיטבית את זמנך.
  • שינויים בזמנים – אם מסיבה כלשהי לא תוכלי לקיים את הפגישה, הודיעי מראש ולא בדקה התשעים. אותה עמיתה שקבעת איתה פינתה את זמנה עבורך, לא היית רוצה להעמיד אותה במצב לא נעים. מומלץ בחום להציע מועד חלופי לפגישה, זה נותן תחושה של רצינות ומקצועיות.

שלחי לחמך על פני המים 

בעולם אידאלי היינו אולי רוצות לבוא, להגיד מי אנחנו ומייד שישלחו לנו לקוחות.
בעולם העסקי בפרט ובין אנשים בכלל, ישנו כלל לא כתוב שמניע לפעולה: Know – like – trust

כדי לקנות ממך צריך קודם להכיר אותך, לחבב אותך ואחר כך גם לסמוך עלייך.
כדי שיכירו אותך יותר אני מציעה לך להיות נדיבה. אם מישהי פונה אלייך בשאלה מקצועית שאת יכולה לתת עליה מענה במיידי, תעני ואל תקחי תשלום. ראי זאת כמו מתנה חינמית שממליצים לתת בעת פרסום ראשוני בפייסבוק. זה יגרום לאנשים להכיר אותך ולאט לאט גם לחבב ולהעריך אותך.
אם תהיי קשובה ונדיבה, תגרמי להם לסמוך עלייך וכמובן אז להמליץ ומנסיון – וזו כבר המלצה ברת תוקף, הרבה יותר מהתרשמות כללית.
3

 

תמיד תמיד והכי חשוב – להנות!!! 

יצאת לעצמאות כי התשוקה הובילה אותך. למעשה את לא ממש עובדת, אלא עושה את מה שאת הכי אוהבת
תשדרי את התשוקה הזו החוצה –

  • בואי בהנאה למפגשים
  • הציגי את עצמך ואת העסק שלך מתוך שמחה והאהבה שלך למקצוע
  • השאירי את המחשבות הטורדניות מחוץ לדלת, יתכן ולא תמצאי אותן שם בתום המפגש

כשתפעלי מתוך אהבה, לאט לאט ובהדרגה, מפעם לפעם ומפגישה לפגישה, יכירו אותך יותר, יגלו את העסק שלך מזוויות מעניינות ותוכלי להיות בטוחה שכך גם יגיעו ההפניות והלקוחות.

בהנאה ובהצלחה בדרכך החדשה במסע המרתק בנבכי הנטוורקינג.

 

מיכל אנדרייב – מטפלת רגשית באמצעות NLP וסטיילינג אישי, NLP master, מנחת קבוצות וסטייליסטית אישית

פייסבוק: https://www.facebook.com/izunimtime/