נטוורקינג ומטרתו

נטוורקינג ומטרתו

מאת: חן הילה דורון 

"נטוורקינג"… כמה פעמים אני קוראת ברחבי הפייסבוק דברים שליליים על הנטוורקינג ועל הארגונים העוסקים בפעילות הנטוורקינג.

מדי יום עולות בקשות להמלצות של בעלי ובעלות מקצוע טובים ומצוינים, אבל שההמלצה לא תהיה חלילה על סמך נטוורקינג..נטוורקינג - חן הילה דורון , מנכ"לית קישורי אימהות
יש תחושה שהמלצות שמבוססות על פעילות בארגוני נטוורקינג היא המלצה לא אמינה או שהיא נעשית לשם צבירת נקודות או עמלות כלשהן.
יש אנטי כל כך גדול שכשכבר מקבלים המלצות רבות על בעל עסק מסוים, לא יפנו אליו רק משום שההמלצה הגיעה מחבריו לנטוורקינג.

את האמת, אני לא מצליחה להבין את זה. לא מצליחה להבין את ההתנגדות הגדולה.

מטרתו של נטוורקינג הוא ליצור קשרים בין בעלי עסקים ולא לצבור נקודות או עמלות.
צבירת הנקודות, לפחות בארגון אותו אני מנהלת, נועדה לצורך מדידה אישית של כל חברה וחברה בארגון לגבי הפעילות העסקית שלה. היא נעשית מתוך הבנה שכל עסק צריך לדעת למדוד את עצמו ואת העשייה שלו כדי לעמוד על התועלת שיש בהשתתפות עסקית כזו או אחרת. ההמלצות לא מגיעות מתוך כוונה לעשות יותר נקודות כי בזה אין שום אפקט.

חברים וחברות הפעילים בארגון נטוורקינג מן הסתם יקבלו יותר המלצות, יזכו ליותר חשיפה ויגדילו את כמות האנשים שמכירים אותם.

המטרה בפעילות בארגון הנטוורקינג היא ליצור כמה שיותר היכרויות, כמה שיותר פגישות והשתתפות בכמה שיותר מפגשים, כדי שיכירו אותי וידעו להפנות אליי את הלקוחות הפוטנציאליים שלי.

אם אני רואה פוסט שבו מבקשים בעלת מקצוע שאני מכירה, אני בשמחה אמליץ עליה.
ולא, זה לא אומר שאני צריכה בהכרח להתנסות בכל מוצר ושירות של כל אחת ואחת מחברותיי בארגון. יש דרכים נוספות למדוד מקצועיות; אני שומעת אותן מספרות על העסק שלהן, אני נפגשת איתן לפגישות אחת על אחת, אני שומעת המלצות מחברות אחרות עליהן וזה בהחלט מספיק לי על מנת לגבש המלצה.

למשל, יש הרבה יועצות שינה טובות ומקצועיות. אני באופן אישי לא נדרשת לשירות שלהן כי ילדיי כבר גדולים ותודה לאל לא היו לי בעיות בענייני שינה בבית, אבל אני בהחלט יכולה לעמוד מאחורי ההמלצה שלי לכל אחת ואחת מהן.

חשוב לזכור – כשאני נותנת המלצה, אני שמה גם את השם שלי מאחורי בעלת העסק המומלצת. אני לא אמליץ אם אני לא בטוחה ביכולות של כל מי שאני ממליצה עליה, כי אני לא רוצה לפגוע בשמי הטוב.

אז רגע לפני שאתם כל כך שוללים את הפעילות בנטוורקינג, כדאי שתבינו שלבעל עסק עצמאי זה המקום להתפתחות העסקית שלו, זה המקום שלו לייצר קשרים עסקיים ולעזור לבעלי עסקים אחרים, זה המקום לצמוח ולגדול וזה המקום לשווק ולפרסם את העסק שלו.

אנחנו, בעלי העסקים שמנוהלים לרוב ע"י אדם אחד – אנחנו בעצמנו, לא בעלי תקציב פרסום שמאפשר לנו לשווק את העסק שלנו בדרך אחרת. אנחנו משקיעים בפעילות בנטוורקינג ומכאן שמי שמשקיע גם יקבל הרבה המלצות, כי ככה נכנסים לתודעה.
אל תפסלו אותנו ואל תפסלו את הפעילות שלנו. קחו את ההמלצות שלנו בחשבון כי אנחנו באמת משקיעים לא מעט משאבים כדי להגיע גם אליכם.