מתי בפעם האחרונה העזת להיות לבד?

מתי בפעם האחרונה העזת להיות לבד?

מאת: אילנית מסוארי. 

יולי 2017 ואני מרגישה שאני רוצה זמן לעצמי. לבד.

אני מזמינה לי כרטיס טיסה לכרתים, בוחרת מלון באחד הכפרים, מכינה את הגרוש שלי ואת אמא שלי לבייביסטר לילדים ויוצאת לדרך. מתי בפעם האחרונה העזת להיות לבד? | אילנית מסוארי - קישורי אימהות
אני נוחתת בכרתים ביום רביעי אחה"צ ועולה על אוטובוס לכיוון הכפר שבחרתי לי. שעה ורבע נסיעה ואני…

יורדת מהאוטובוס, אוחזת בטרולי, ומפזזת לי על הכביש הראשי בג'ינס ועקבים….בתחושה נהדרת של סיפוק עצמי וחיוך, אני מגיעה לכניסה לכפר. עומדת שם, הכפר למרגלותיי ואני נפעמת. הים הכחול כחול מולי…ואני מתחילה לצעוד. יורדת במדרגות (עקבים וטרולי, כן?) ומרשה לעצמי להתרגש! פרחים, בתים לבנים וחלונות כחולים, והים…הו הים….

המלון שלי נמצא בקצה הרחוב, מול הגלים המתנפצים ואני נכנסת. החדרנית מקבלת את פניי בחום רב, דאגה לשלומי ועוזרת לי להיכנס לחדר. זהו. התחלתי. מעכשיו – אני לבד.
אני רוצה לקחת אתכן איתי, למסע קצר אל תוך חיי, שהתחיל לפני כשנתיים ונמשך עד היום.

אוגוסט 2015 אני עוזבת עבודה כשכירה, לאחר שנים במגוון תפקידים בחינוך הבלתי פורמלי ויוצאת לדרך עצמאית. טרם יודעת איך, כמה ולמה…
שלושה חדשים לאחר שעזבתי את העבודה, נפרדתי מבעלי ויצאתי לדרך חדשה, דרך שאלמד בה על עצמי ואסכים שיהיה לי טוב. אסכים להיות טובה לעצמי.
אחרי 18 שנים ושלושה ילדים, בגיל 43 התחלתי את החיים שלי מחדש.

דצמבר 2015 ואני פרודה, שלושה ילדים בגיל ההתבגרות, בתהליך הקמת עסק… ופוגשת את אהבת חיי. גבר מקסים, שאיתו הסכמתי להתמסר, להיות נוכחת בכל רגע ורגע של הזוגיות שלנו, וגיליתי אותי אחרת. פגשתי את אילנית שרציתי להיות כל חיי…וזה היה עבורי מכונן ומרגש!

זו הייתה אהבה עצומה…אלא שבתוכה הלכתי לאיבוד. לרגע אחד מאז שבעלי לשעבר עזב את הבית, לא הייתי לבד. הילדים, העסק, לימודים ואהבה אחת ענקית.
הזוגיות הקסומה שלנו הסתיימה ביולי 2017 וכללה ימים ולילות של כאבי לב, בכי בכל סיטואציה אפשרית (גם באמצע קריית מלאכי בבסטה של הירקות)…
הבנתי שאני מבקשת זמן לעצמי, להשקיט את הראש והלב.

כך מצאתי את עצמי מתחילה את המסע אליי, בכרתים. שלושה ימים של כתיבה, מדיטציות, מוסיקה, ניקיון של הראש והנפש. כמעט שלא החלפתי מילה עם הסביבה שלי, אפשרתי לשקט לחלחל פנימה, הקשבתי לו. מתוך השקט. הסכמתי לצאת ללמוד את הלמידות של חיי…כדי שאוכל להמשיך הלאה בדיוק הכי טוב עבורי.

להעיז להיות לבד - מאת: אילנית מסוארי | ארגון קישורי אימהותחלק מהנשים ששוחחתי איתן לפני הנסיעה הרימו גבה: איך את נוסעת לבד, עם מי תהיי? את לא מפחדת? מה תעשי שם לבד? חלק אחר אמר "גם אני רוצה".

הבנתי שיש כאן משהו. לעיתים אנחנו כל כך חוששות מזו שנפגוש במראה, מזו שנפגוש כשהיא לבד, שאנחנו מספרות לעצמנו את כל הסיפורים האפשריים על "למה לא" – כי בית, ילדים, בעל, עבודה….אני מזמינה אותנו לבדוק מה יש שם מתחת…הרי זו שנפגוש היא מופלאה ונהדרת והחשש להיות לבד לעיתים הוא כי פשוט אנחנו לא מכירות אותנו כך. היום עמוס בכל כך הרבה המטלות ותפקידים, שאת עצמנו אנחנו שוכחות שם.

 

ואתן? מסכימות ללמוד?
להביט פנימה אל תוך חייכן ולבדוק האם אתן במקום שהכי נכון עבורכן?
לצאת למסע של אהבה עצמית, קבלה וחיים שבהן אתן טובות לעצמכן?

 

אילנית מסוארי – מאמנת אישית לנשים בתהליכי שינוי בחיים "השינוי מתחיל בי"

פייסבוק: https://www.facebook.com/ilanitchange/