מחיפוש פנימי לגילוי עצמי – תגלית ב60 שניות

מחיפוש פנימי לגילוי עצמי – תגלית ב60 שניות

מאת: מרגלית קוטב. 

עכשיו, לאחר שנה וחצי בקישורי אימהות אני מגלה שהכלי של שישים השניות הפך לי את פניו ממקור כאב למקור השראה.

מה זה כל העניין הזה של שישים השניות? הייתי רוטנת לעצמי לא אחת.
הידיעה שאני אמורה להציג בשישים שניות את כל המהות המקצועית שלי מידי פעם מחדש הייתה ידיעה טורדת לפני המעגל וטורדת גם בסיומו.
הרי, נזפתי בעצמי בסופו של כל מעגל, אפשר היה לי לדבר באותן שישים שניות דברים של טעם הרבה יותר מאלו שאמרתי..
ובכלל מי קולט את כל מה שאני מחיפוש פנימי לגילוי עצמי - תגלית ב60 שניות, מרגלית קוטבאומרת בתוך שפע הדברים החכמים שאומרות האחרות? האם מישהי זוכרת עלי משהו דקה לאחר הסבב הארוך ולעתים המייגע הזה?
והאם אני באמת זוכרת דבר מה מדברי האחרות? אולי אני סתם אחת שמרוכזת בתחת של עצמה ולא מקשיבה?
ואיך כדאי להתכונן לאמירת שישים השניות הללו? אולי להציג את עצמי בדרך הספונטאנית? ככל העולה ברוחי בו ברגע? או אולי להתכונן ולהכין לי נוסח אחיד שבמשך ה
זמן ייקבע בלב השומעות? או אולי ייטב להכין סדרת היגדים בהתאם לפניו השונות של העסק שלי?
ואיך אני מבטאה את האישיות שלי שעומדת מאחורי העסק שלי? מי האני המצטבר שמצטייר לנשים במעגל?
ובכלל שאלת השאלות מה חושבים עלי? והאם אני מוצאת חן בעיני הרואות והשומעות? ואולי אני נראית נלעגת? מטופשת? מגוחכת? בורה ולא ברורה? ועוד כהנה וכהנה? ואני כה רוצה למצוא חן וחסד בעיני כולן?

אויה לי!

אני מגלה שאני משקיעה מחשבה רבה בנושא הזה של שישים השניות. אני עוקבת אחר המועדים של הקורס של הילה ולא מצליחה להשתלב בקורס אולי גם לא רוצה עדיין. אולי חוששת?

אוף!!!!!

גם בגילי אני עדיין כה פגיעה ורגישה לביקורת?

אני מרגישה שאני נעה בתוך ענן ערפל..
איך שהוא באמצעות הדרך הזאת של הצגת עצמי בשישים שניות אני נכנסת לחיפוש מחודש של מוקדי העסק שלי.
אני שבה ושואלת את עצמי מה בעצם אני עושה? מה אני רוצה להעביר לנשות העולם? מה מוקד העשייה שלי? מה החזקות שלי ומה החולשות שלי? שאלות שכבר לא שאלתי את עצמי זמן רב עולות וצפות שוב ושוב.
מידי פעם אני גוערת בעצמי ונוזפת בעצמי. מזכירה לעצמי את גילי ושואלת את עצמי למה אני עדיין רבת שאלות יותר מתשובות? ומתי סוף סוף אנוח ואחדל מחיפושי דרך בחיי? יחד עם זאת אני מרותקת לתהליך הוא גורם לי אושר רב החיפוש הזה.

מידי פעם אני מדברת עם חדווה בן דויד. חדווה מיומנת. גיבשה לעצמה את הדרך ההצגה האישית שלה.
אני חוקרת בצוותא עם המלווה שלי רונית מאירי את מהות העבודה שלי .אנחנו מכינות נוסחים שונים לשישים השניות.
אני עוקבת בסקרנות אחר הנשים המציגות את עצמן. אני מבינה שלהומור יש תפקיד נכבד מאוד בהבאת עצמנו מול הזולת. גם לדרמטיות. נוסח אחיד מסיים, ששב וחוזר על עצמו מידי פעם גם הולך טוב!

במשך הזמן אני מגלה שאני סקרנית יותר ויותר נוכח סבב שישים השניות. בנות מתחילות להצטייר יותר ויותר מוכרות. אני מתחילה להבחין במסרים שונים. ביעדים. בחיפושי דרך של אחרות. אני מתחילה לזכור שמות ולזכור התעסקויות. אני מרגישה פחות מיוגעת בתום הסבב.

אני מתחילה להרגיש יותר מוכרת במעגלים. אני מתחילה להרגיש שלאט לאט אני מתחילה להבין מה באמת אני עושה במעגלים וגם למרבה הפלא בעסק שלי. אני מתחילה להרגיש שכל העשייה שעשיתי לאורך השנים באופן אינטואיטיבי, בסדנאות המעגל בנושאים שונים, במעגלי הנשים היוצרות, במעגלי הנשים שפעלו בטבע לכל אלה יש בסיסים ומכנים משותפים שקשורים להתפתחות נשית עמוקה שלא תמיד אני יודעת לנסח אותם. אני שמחה לגלות באמצעות שאלותיה החקרניות של רונית מאירי שאני לומדת לנסח לעצמי את הבסיס התיאורטי של העשייה רבת השנים שלי. אני חשה שהידע האינדיאני רב הערך שלי והידע הנוסף שאגרתי בדרך חיי כמורת מעגלי נשים בתורות ההתפתחות האנושית ובסיוע לריפוי שבורי לב כל אלה נותנים לי הרגשה של עיסוק ב"קוד החיים".

אני חשה שאני יוצאת לאיטי ממעבה ענן הערפל לחשיבה יותר בהירה, דווקא הירידה לשורש הדברים מובילה אותי לחשיבה עסקית. מתברר לי מהו קהל היעד שלי לתקופה זו . מתברר לי מה אני רוצה ללמד את קהל היעד שלי. בתהליך החיפוש הזה אני מגלה שקהל היעד שלי הן דווקא המטפלות השונות. הנשים האלה שדומות לי שמתחת למהות שלנו כנשים עוצמתיות שמסייעות לזולת ,בלתי פגיעות כלל וכלל יושב גרעין רך ופגיע שלא תמיד אנחנו מרשות לו לבוא לידי ביטוי. הרי אנחנו נשים חזקות שמטפלות באחרים. אני מגלה שאני רוצה לעסוק במקום הזה במקום הפגיע הזה שלי, של התלמידות שלי.

ברגע שהמוקד הזה התברר לי והפך לרצון יצרתי ושיווקתי בחורף האחרון את מעגלי המטפלות שלהם קראתי "מעגלי רחם" ו-12 נשים מטפלות יצאו לדרך הגילוי שראשיתה במקום הפגיעות והכאב הקדום ופניה למקורות העוצמה והיצירה הפנימיים.

התברר לי שדווקא שישים השניות הן עכשיו הכלי שבאמצעותו אני ממשיכה את החיפוש האישי ואת הגילוי העצמי.

באמצעותו אני מאתרת בכל פעם מחדש וביתר חדות את מוקד העבודה שלי . אני שמה לב שאני מתייחסת עתה אל שישים השניות לא כאל מקור מלחיץ כבעבר שמעלה מידי פעם מחדש את השאלה איך אני אציג את עצמי הפעם? אלא כמקור השראה לשאלה מה אני אגלה בתוכי הפעם?

תת המודע שלי למד לקבל את החוויה החוזרת של ההצגה העצמית במשך שישים שניות כחוויית לימוד להתמרה. להתמרה ממקור לחץ למקור השראה. ממקום החיפוש העצמי למקום הגילוי העצמי. הוא למד להשתמש בכלי הזה כמנוף המניף ושב ומניף מדי פעם ופעם את הכוחות הפנימיים לאפיקי התחדשות ויצירה. ולא נותר לי אלא לומר תודה על נפלאות מבנה נפש האדם היודעת לקחת כלים שלכאורה נראים פשוטים ולהנכיח אותם ככלים משוכללים לצמיחה, לשפע ולשמחה.

 

מרגלית קוטב – מנחה מעגלי נשים לתהליכי שינוי וצמיחה בכיף, מורה לפילוסופיה אינדיאנית של בני שבט הסנקה 

באתר האישי מחכים לכם שני בלוגים;
האחד חכמת הזקנה
והשני חיות הסגולה – החיות המורות והמרפאות.

אתר: http://www.margalit-kotev.co.il/
פייסבוק: https://www.facebook.com/margalit.kotev.7