מאלם קול לדיבור שוטף

מאלם קול לדיבור שוטף

מאת: מרגלית קוטב. 
עכשיו בגיל שבעים ואחת וחצי אני מגלה שמותר לי לדבר בשבחי (לפחות ששים שניות).

בילדותי (וזה היה לפני שנים רבות) המוטיב החינוכי של ההורים נוכח ילדיהם היה מה שפחות לשבח. שמא חלילה יגבה לבנו ונהיה שחצנים וחצופים. כאשר מישהו היה משבח אותי באוזני אמי היא נהגה לומר "מרגלית היא כמו כולם" וכאשר אני העזתי לשבח את עצמי היא הייתה מיד דואגת שלא אמשיך במנהג מגונה זה.
כך גדלמאלם קול לדיבור שוטף - מרגלית קוטבתי עם הידיעה הפנימית העמוקה שדיבור בשבח עצמי הינו מנהג מגונה מאין כמוהו.

ניתן לומר שלאורך שנים רבות מאוד נותרתי הילדה הטובה שאימהות אותו דור יצרו. צנועה וענווה כנמלה. נושאת בעול כמותה אינה מצפה לתודות ותשבחות ומסתפקת בכך שנותנים לה ללכת בדרכה בשקט. ללא בקורת וללא הצקות. אלו היו מערערות מאוד את הביטחון העצמי שלי שלא נבנה בילדות דרך עידוד ותשבחות כנדרש לנפש הילד כדי שיתפתח לבוגר איתן.

כאשר פתחתי את העסק שלי (באומץ רב!) לפני 22 שנים עדיין לא היה שיווק אינטרנטי קיים וגם השיווק הרגיל לא היה זמין לבעלי עסקים קטנים. עסקים קטנים התקיימו בזכות הדינמיקה המיוחדת שנקראת "מפה לאוזן" וכך גם העסק שלי התקיים בזכות מקבלי שרות מרוצים שספרו והמליצו עלי לבני משפחה וחברים.
לפני כחמש שנים באמצעות וובינרים שהגיעו לתיבת הדואר שלי התוודעתי לקורסים של השיווק האינטרנטי. נרשמתי לאחדים מהם וגיליתי שכדי להתקדם בשיווק יש צורך להשמיע קול. 

למדתי בקורסים אחדים אצל מורים גדולים כמו ערן שטרן, עופר מלמד ורוזין רוזנבלום. רכשתי ידע בדרכי השיווק האינטרנטי ויחד עם כל זאת חשתי חסומה ללכת בדרך שיווקית ברורה. הרגשתי עדיין הילדה הקטנה (בת ה70) שהיא כמו כולם ושחשוב שתזכור שמנהג מגונה הוא בעולם לדבר בשבח עצמך ובשבח מעשיך. אולי אפילו מנהג מגונה הוא להצליח.
לפני שלוש או ארבע שנים התוודעתי לארגון קישורי אימהות.

המפגש לא היה קל שוב פגשתי את הקושי שלי לדבר בשבחי ובשבח העסק שלי והערך שאני מביאה בפעילותי הברוכה בו לעולם. חשתי גם את המסורבלות שלי בניהול שיחות הכרות קלילות. כעבור חודשים אחדים עזבתי את הארגון. שבתי לשלוות חיי. יחד עם זאת חשתי קשר לארגון. חשתי שהחמצתי הזדמנות ללמוד ולהתפתח.

לפני שנה שבתי והצטרפתי מחדש לארגון הנטוורקינג. שבתי מהמקום של הסקרנות לשוב ולהיות חלק מקבוצת נשים גדולה מחייבת ומאתגרת. נעורה בי למרות כל המחסומים סקרנות להיענות לרצון שלי ולהעניק לעצמי את הרשות ללכת נגד תבניות הבסיס שלי ולהצמיח את עצמי מעבר להן.

אכן היטבתי לעשות!
השנה הזאת הייתה שנה מכוננת בחיי – באמצעות קישורי אימהות נבנית האישיות שלי ממקום יותר רענן, יותר מפוכח, יותר מתבונן, יותר מעניק לעצמי.

  • אני מעניקה לעצמי את הרשות להיות קומוניקטיבית ולרכוש שפע של חברות רובן צעירות ממני
  • אני מעניקה לעצמי את הרשות להשתכלל בשיווק עצמי. במסגרת 60 השניות ובפגישות 1:1 .
  • אני מעניקה לעצמי את הרשות להצטרף לשיחה או להתחיל שיחה עם נשים שאינני מכירה.
  • אני מעניקה לעצמי את הרשות להציג את הנזקקות שלי לעזרה ולקבל אותה בשמחה.
  • אני מעניקה לעצמי את הזכות להציע עזרה בעת הצורך. לתמוך ולסייע ללא תנאי מתוך הכרת ערך הגשת עזרה לכשעצמה.
  • אני מעניקה לעצמי את הרשות לצרוך עזרה בשכר מנשים בארגון ולהפיק מהעזרה את המיטב.
  • אני מעניקה לעצמי את הרשות להציע את הידע המקצועי שלי תמורת שכר בלי להרגיש אי נוחות.
  • אני מעניקה לעצמי את הרשות להקשיב לתשבחות שאני מקבלת ולדעת שאכן אני ראויה להן.
  • אני מעניקה לעצמי את הרשות לפרסם בפייסבוק פוסטים שמתארים את התועלות של עבודתי ומניעים לפעולה. ואכן הפוסטים שפרסמתי כאשר שיווקתי את מעגל המטפלות עשו את שלהם ובימים אלה הסתיים המחזור הראשון של הקורס של שלב א בקורס המטפלות .
    ומחזור נוסף בדרך.

בימים אלה מלאה שנה להצטרפותי המחודשת לקישורי אימהות.
אני חשה שאני נמצאת שוב בתחילתה של דרך חדשה. אני מוסיפה להבשיל ולהיענות לאתגרים באהבה. אני מלמדת את עצמי לחוות הנאה מעצם העשייה המחודשת ולהתענג בה על כל רגע . אני מתרגשת מהצמיחה של העסק שלי, ובעיקר מצמיחתו של עולמי הפנימי המתחדש.

לא נותר לי אלא להמשיך ב"ה בדרך הזאת ולהודות לכל מי שמאפשר אותה ושותף בה.
תודה רבה.

 

מרגלית קוטב – מנחה מעגלי נשים לתהליכי שינוי וצמיחה בכיף, מורה לפילוסופיה אינדיאנית של בני שבט הסנקה 

באתר האישי מחכים לכם שני בלוגים;
האחד חכמת הזקנה
והשני חיות הסגולה – החיות המורות והמרפאות.

אתר: http://www.margalit-kotev.co.il/
פייסבוק: https://www.facebook.com/margalit.kotev.7