לכתוב נכון את הדרך להגשמת החלום

לכתוב נכון את הדרך להגשמת החלום

מאת: דנה סוקול

כולנו כבר יודעות שלמילים יש משמעות וכח. יש להן יכולת להעביר מסרים ולגעת ברגש. הן מעודדות ומעצימות, משווקות ומוכרות ובאמצעותן אפשר להגיע לקהלים גדולים ולכבוש לבבות.

המילים מהוות גורם מרכזי בעולם השיווק והמכירות ויש להם גם מקום חשוב בפלטפורמת מימון ההמונים, בה ודרכה חלומות מתגשמים.

הבמה של מימון ההמונים מאפשרת להציג מיזם או פרויקט שמחפש השקעות. באמצעות המילים הנכונות, התיאור המדויק והרגש שייצא מכל משפט, ניתן להגיע ללב המשקיעים, בעצם ללב של כולם.

הנה כמה דגשים שיעזרו לכן לכתוב את הדרך להגשמת החלום:

  • מה הסיפור שלך? – לכל פרויקט צריך להיות הסיפור שלו. זה חומר הגלם ממנו יגזרו שאר הטקסטים לקמפיין. ממנו ייגזר המלל לסרטון, ל- Elevator pitch ולפוסטים שיקדמו אותו בפלטפורמות האחרות. חשוב שבשלב הראשון תמצאו מה הסיפור שלכם ושל הפרויקט (מה המניע לקמפיין, מה הבעיה/דילמה ופתרון עליו אתם עונים, למה דווקא אתם, שימושי הכסף שתאספו ומה אתם והרעיון תורמים לאנושות).
  • שם של חלום – תנו שם וכותרת לפרויקט, כותרת ברורה אך מסקרנת, כזאת שתעורר עניין ורצון להמשיך לקרוא.
  • עברית שפה יפה – השתמשו בשפה תקנית, כזאת שמכבדת אתכם ואת הקוראים. מומלץ להימנע משפה גבוהה מידי שמנותקת מהקורא אך גם לא בשפה נמוכה מידי.
  • מחיקות כדי להיות – ערכו הגהה רצינית, גם אם לא עריכה לשונית מקצועית. תקראו כמה פעמים מה שכתבתם ותנו לכמה אנשים לקרוא ולתקן. שימו לב, ככל שתמחקו יותר, כך הטקסט יהיה איכותי ומהוקצע!
  • הכל זורם – מומלץ לכתוב באופן זורם עם פסקאות קצרות ומעניינות. כדאי להיעזר בכותרות משנה ולשחק עם אורכי הטקסט.
  • אותנטיות – השתמשו בשפה איכותית אך כזאת שמדברת אתכם ורק אתכם. תהיו אמיתיים במילים ובהצגה שלכם. אם לא תשדרו אמינות במילים זה יעבור לקוראים, אף אחד לא רוצה להשקיע במשהו שהוא לא מאמין לו ובו.
  • התלהבות – תחייכו דרך המילים, תראו את ההתרגשות וההתלהבות. השתמשו במילים חיוביות גם אם מדובר על נושא "כבד". ובעיקר תלהיבו את הקוראים ותגרמו להם להתאהב ברעיון, כמעט כמו שאתם אוהבים אותו.
  • הנאה והנעה – כאשר הטקסט מעניין, מסקרן ומרגש והקורא חש הנאה, הגיע שלב ההנעה. חשוב לבקש מכולם לקדם את המיזם, הן בתרומה והן בשיתוף המעגלים שלהם. ככל שתהיה יותר תנועה כך המיזם יספק את המטרות שלו ויגיע לאנשים ולמממנים הנכונים שיפתחו את הלב והארנק.

תזכרו מילים שוות זהב!

דנה סוקול – DNA של המילים
כתיבה שיווקית, קופירייטינג וסדנאות כתיבה
דף עסקי: https://www.facebook.com/DNA.of.words.copywriting