חם בחוץ לוהט בעסק

חם בחוץ לוהט בעסק

מאת: ענת רום

 

לכבוד הקיץ שהגיע לא כתבתי שיר, אבל כתבתי טיפ, בעצם כמה טיפים להתנהלות עסקית נכונה ושמירה על השפיות בימי החמסין.

• אמנם ימי הקיץ ידועים כרגועים ונינוחים יותר והעולם העסקי זז לו בעצלתיים אבל זה בדיוק הזמן לעשות את מה שאין לך כ"כ זמן עבורו במהלך השנה. פגישות שיווק "שלחי לחמך", שיחות או פגישות עם לקוחות קיימים ו/או עם לקוחות עבר, פגישות עם אנשי מפתח שיכולים לסייע לך בפיתוח העסקי, שיתופי פעולה אפשריים וכו'.
תפתחי יומן ותארגני לך פגישות, יומן מלא מעביר מסר לך ולסביבה, אני עושה, אני פעילה, אני אשת עסקים רצינית ולא עונתית.

• זה גם בדיוק הזמן דווקא לתת גז ולא להרפות מדוושת השיווק. תקראי לזה עונת המלפפונים, תקראי לזה עונת הפלפלים או סתם חמסין, אני קוראת לזה "הזמן הכי טוב בשנה לתכנון והערכות עסקית", שם קצת ארוך אבל מאוד קולע. אז, מה עושים בקיץ? יושבים במזגן ומתכננים תוכנית שיווקית, הקצאת משאבים, מיפוי קהלים והרחבת סל מוצרים, עושים קצת סדר בניירת, בטפסים ובעניינים הכספיים. מחזקים את הפלטפורמות השיווקיות, כותבים פוסטים עסקיים, בונים אתר או מעדכנים תכנים, צילומי תדמית, סרטונים וכל מה שבשגרה אין סיכוי שתעשי.

• תכנון גמיש – זהו הסוד הגדול שמאפשר לשמור גם על הפרנסה וגם על השפיות בחופש הגדול ובמהביל. חשוב לתכנן פעילויות, לתאם לו"ז ולארגן שהסבתא תשמור אבל…. הילדה לא מוכנה ללכת לקייטנה, בספארי יש פקק בערך עד הבית שלך, הסבתא קמה חולה והלכה השמרטפות קפוט ולך יש אוטוטו פגישה. הפתרון הוא: גמישות. תכיני "שליפים" מראש, מעין "ערכות ההצלה" כדי שתוכלי להיות רגועה, קחי את הילדה איתך לפגישה, שימי אותה בשולחן ליד עם חוברת עבודה, מנדלות לצביעה, או תארגני לה "קיט מדיה", אייפד פלוס מטען.
את עצמאית, את לא יכולה לוותר על פגישה אבל כן יכולה להיות גמישה!

• אל תשכחי שהקיץ הוא זמן טוב להחזיר אנרגיות ולפרגן לעצמך חופשה מהנה לגוף ולנשמה. אל תוותרי על חופש, גם אם את חוששת שהלקוחות לא יבינו לאן נעלמת, תופתעי אולי לשמוע אבל הם יודעים שאת "בת אדם" וכמו שהם יוצאים לחופשת קיץ מפנקת מגיע לך גם.

תתארגני בזמן, תעבירי ללקוחות את תאריכי החופשה, תדגישי אם את זמינה או לא זמינה, אם יש לך תקשורת, אם ניתן יהיה להשיגך ובאילו מקרים. תשאירי הודעה במענה הקולי שאת בחופשה ותשמחי שישאירו הודעה ותחזרי בהקדם עם תאריך החזרה (הבטחת תקיימי!) תשאירי הודעה אוטומטית במייל על היעדרותך ושתחזרי ברגע שתהיה לך תקשורת וגם כאן את תאריכי החופשה.

תשתדלי לסיים את כל המטלות עבור הלקוחות, את כל העניינים השיווקיים והניהוליים ולצאת עם ראש נקי נטו שלווה עבורך, עבור הילדים והמשפחה.

מאחלת לכולנו חופשה מהנה ואוגוסט שפוי!

ענת רום