חופש גדול והבלגן בבית עוד יותר

חופש גדול והבלגן בבית עוד יותר

מאת: אורית פנחסוב

 

החופש הגדול בעיצומו , הילדים שורצים בבית וגם מזמינים חברים.

המטבח עובד ללא הפסקה והבלגן חוגג.

מה עושים?

דווקא עכשיו זו הזדמנות נהדרת לנצל את הזמן שאנחנו בבית וגם הילדים לסדר , למיין ולהפטר ממה שלא בשימוש, ועל הדרך לסגל לילדים הרגלים של סדר ושמירה על שגרת סדר.

אז איך עושים את זה?

• בשלב הראשון ממליצה להסתובב בבית בכל החדרים ולהכין רשימה של כל מה שרוצים לסדר.
אחר כך לפרוט כל חדר לתתי משימות: ארון בגדים, כוננית ספרים, שידת משחקים.
או לחילופין מגירת סירים, מזווה, ארון חומרי ניקוי וכדומה.
ולציין מי יכול לעזור בסידור כל אחד מהדברים (למשל ניתן להיעזר במתבגרים למיין אוכל , תבלינים ותרופות על פי תאריכי תפוגה, או להעזר בילדים בגיל בתי ספר למיין את הספרים שלהם או את המשחקים )

• לתכנן את המשימות על פי לוח השנה ולהכניס ליומן מתי מסדרים כל דבר וליידע את בני הבית ( אפילו אפשר להכין טבלה ולתלות על המקרר שכולם יראו) .

• כאשר מגיע המועד של הסידור מומלץ להגדיר לכל אחד מהשותפים מה מצופה ממנו לעשות: למשל מי שממין ספרים / משחקים שימיין לפי שתי ערימות : לשמור ולמסור .
ובסיום תעברו על הערימות ותבדקו האם אתן מסכימים עם הבחירות שלו.

• ממליצה לא לבטל את כל מה שהילדים/ השותפים לסידור עושים על מנת לחזק בהם את הבטחון בקבלת החלטות . אם יש דרים שחשוב לכם לשמור מומלץ לתת דגשים לפני המיון.

• בסיום המיון סדרו את הדברים שהחלטתם להשאיר במקום המיועד לכך על פי סוגים/ גדלים/ דברים דומים ומקמו אותם בהתאם לגובה של המשתמשים כך שיהיה להם נוח להגיע.

• בסיום הסידור הציגו לכל בני הבית את הסדר החדש על מנת שילמדו איפה כל דבר ממוקם שיוכלו להחזיר למקום בקלות.

כאשר בני הבית שותפים לתהליך הסידור הסיכוי שישמרו על הסדר גדול יותר. זה תקף כמובן לחפצים ולחדרים שלהם אבל גם לדברים אחרים בבית.

הנהיגו סבב סידור דברים בסוף כל יום והחזירו את כל הדברים למקום, יותר נעים לקום לבית מסודר.

אם יש לכם מתבגרים שהולכים לישון אחריכם תאמו איתם ציפיות איך אתם רוצים שהבית יראה בבוקר. מבחינת הכיור והמטבח, הסלון /פינת הטלוויזה .

עם ילדים קטנים הקפידו להחזיר איתם יחד את המשחקים ששחקו בהם כל היום למקום על מנת שלא יצטברו ערימות של משחקים מפוזרים בכל חדר המשחקים/ הבית ( אל תוותרו להם בגלל שמדובר בחופש כי ההרגלים האלה ילוו אותם גם כשתתחיל השנה).

נסו לנצל את החופשה לסידור הבית, להעצמת בני המשפחה ולהקניית הרגלי סדר.

בהצלחה!

אורית פנחסוב