התחתנתי עם הבוס שלי

התחתנתי עם הבוס שלי

מאת: סימה לוי אביטל 

אם היו שואלים אותי לפני 20 שנה על ניהול עסק עצמאי, התשובה שלי היתה חד משמעית. לא. לגמרי לא. אם היו אומרים לי לפני 20 שנה שאהיה גרושה, בזוגיות שנייה ומאושרת, הייתי אומרת שזו לגמרי טעות, שלא מתכוונים אליי.

התחתנתי עם הבוס שלי - סימה לוי אביטלנישאתי בגיל צעיר, עבדתי כשכירה בחברה גדולה, משרה מכובדת, בטוחה שמהווה עוגן ומאפשרת ביטחון כלכלי. יחד עם זה, היה קול פנימי תמידי שלחש לי באוזן שאני רוצה יותר, יכולה יותר. תחושה קלה וחמוצה של החמצה מבחינת הקריירה, שהודחקה על ידי כי כך "צריך" וזה מה שיש.

אבל החיים, כמו החיים, מפתיעים ומלאי תהפוכות. אחרי שנות נישואין ארוכות, קשר זוגי ארוך ושלושה ילדים משותפים, בחרתי ב"עצמי" והתגרשתי. ידעתי שלפניי תקופה לא פשוטה של בנייה מחדש של כל מה שהתפרק בכל המישורים; אישי, כלכלי, חברתי, ומתתי מפחד.

לשמחתי, הקלישאה הוכיחה את עצמה – הפרידה ומה שהביאה איתה רק חיזקו אותי. גיליתי שאירועים שנתפשים כמשבריים, יכולים להוות הזדמנות לצמיחה והתפתחות. התחלתי מסע אל תוך עצמי שכלל לימודים בנושאים שונים, תהליכי התפתחות ותובנות חדשות, על יכולותיי ועל מי אני בכלל. ואחרי שנים של לימוד והבשלה, פתחתי עסק עצמאי.

משמעות ותובנות לפתיחת עסק עצמאי

סימה לוי אביטל - קישורי אימהותפתיחת העסק הביאה עמה 2 תובנות. ראשית, ישנה הקבלה בין החיים האישיים לאלה המקצועיים. פירוק זוגיות מביא להתמודדות אישית וכלכלית, אין עוד מישהו לסמוך עליו. זה כמו להיות שכירה שיודעת שהמשכורת נכנסת כל חודש, ופתאום מגיע מכתב פיטורין והביטחון הזה נעלם. את הופכת להיות הבוס של החיים שלך, זו שמחליטה הכל ולא צריכה להתחשב בשותף השני – בדיוק כמו להיות בעלת עסק. הבנתי שפתיחת העסק כנראה לא היתה מתאפשרת ללא הגירושין.

הבנה נוספת היא שהעסק והחיים האישיים שזורים זה בזה ויש השפעה הדדית. העסק הוא אני, וכשיש לי יום פחות מוצלח, זה יכול להשפיע על הצלחת העסק שלי. לכאורה, כעצמאית, יש לי הרבה פחות "חופש". בפועל, אני מרגישה חופשייה מאי פעם. אמנם החופש להיות "אני" מתבטא ביותר מחויבות ואחריות, אבל הוא גם מאפשר לי להיות אותנטית, לעשות מה שאני אוהבת, לברוא יום יום את המציאות שלי. חיי התמלאו משמעות ותחושת סיפוק, כפי שמעולם לא היו לי. למרות שלא תמיד קיים הביטחון הכלכלי שהיה לי בעבר, אני מאושרת מתמיד.

רובין שארמה כתב באחד מספריו כי "ההצלחה באה כשאתם נאמנים לעצמכם – וכשאתם חיים לפי התנאים שלכם". לקח לי הרבה שנים ושינויים כדי להפנים את האמירה הזו ולחיות על פיה.

סימה לוי אביטל – אימון נשים בפרק ב' בכלים המשלבים סטיילינג 

דף פייסבוק: www.facebook.com/SimaLAvital