הסוד שלי לארוחה משפחתית מזינה ביום עמוס

הסוד שלי לארוחה משפחתית מזינה ביום עמוס

מאת: אילנה ארז 

מי לא רוצה בריאות לה ולמשפחתה?

אני חושבת שכולנו רוצות לראות אותנו ואת ילדינו מלאי אנרגיה, נטולי בעיות. ודי בטוח להגיד, ההזנה נכונה של גופינו היא המפתח לבריאות גופנית ונפשית. חשוב לפתח שגרת ארוחות, מערכת אוטומטית כזאת, שעובדת לכן ובשבילכן.

אני הולכת לספר לכן על המערכת שעובדת בשבילי ולגלות את הסוד שלי לכל העולם.הסוד לארוחה מזינה ביום עמוס אילנה ארז | בלוג קישורי אימהות

אז איך אני מתכננת ארוחות מזינות בכל יום בשבוע, בלי לעמול במטבח כל יום וכל היום?

הסוד שלי הוא מקפיא. משתתפי הסדנאות שלי נתנו לי כינוי חביב גברת פריזר, ואני נושאת אותו בגאוה.
כשאני נכנסת למטבח להכין אוכל – אני מכפילה או משלישה כמויות. לפעמים אף יותר… אבל הסתבכתי – איך אומרים את זה , מרביעה?

בכל מקרה, אני מכינה הרבה. משאירה כמות מסוימת לארוחה הקרובה, עוד כמות דומה למחר. את כל השאר אני מקפיאה. מחלקת למנות (אישות או משפחתיות, תלוי במנה ובמטרה, הרבה פעמים גם וגם). אם יש לכן שקיות שנסגרות הרמטית כמו בתמונה, אז מה טוב, אבל לא חייבים, אפשר להשתמש בשקיות רגילות.
למה אני משתמשת בשקיות? כי הן יקבלו כל צורה שבא לי, ובא לי שהן יהיו ישרות ומלבניות, ויחסכו לי מקום במקפיא. כן, יש לי מקפיא נוסף בבית, אבל הוא בכלל לא חובה, כי שקיות מאפשרות לארוז את האוכל בצורה מאוד יעילה וחסכונית במקום.

איך אני משתמשת בשקיות הקפואות שלי?

כשאני חוזרת הביתה עייפה ורעבה, או הילדים דורשים אוכל ומיד (ובדרך כלל זה קורה ביחד), כל שעליי לעשות זה להושיט יד למקפיא, לשלוף שקית או שתיים של אורז/ קינואה/ פסטה, שקית של אנטיפסטי או של תבשיל עדשים, מה שיש לי באותו השבוע. רוטב עגבניות או שמנת בשקית כזאת גם יעשו את העבודה מצוין (רמז: תכינו רטבים ותקפיאו במנות בדיוק למצבים כאלה).
מפשירה הכל על מחבת או במיקרו (מורידה את השקית לפני זה). אם תכננתי ארוחה כזאת מהבוקר (זה קורה לפעמים, אני מבקשת לא לצחוק), אז עוד בבוקר השקיות האלה עברו מהמקפיא למקרר.
באמת, זה עובד גם אם את (ממממ אני…) לא תמיד מאורגנת כמו שהיית רוצה, מין תכנית גיבוי שתמיד שם בשבילך.הסוד שלי לארוחה משפחתית מזינה ביום עמוס אילנה ארז | בלוג קישורי אימהות

מה חשוב שיהיה במקפיא?

אני דואגת שתמיד יהיו לי במקפיא דגנים (אורז, קינואה, כוסמת) וחלבונים (עדשים או קטניות אחרות, במקרה של המשפחה הצמחונית שלי), וירקות (אנטיפסטי, מוקפץ וכו'). מרק מוכן במקפיא זה גם תמיד נחמד (במקרה כזה חפשו שקית שנסגרת הרמטית, יש בחנויות לפעמים, יש גם באיקאה). חלב צמחי, רסקים שונים, אפילו שייקים – קדימה להקפיא! במנות קטנות ואם חיסכון במקום.

דרך אגב, כשאני מכינה פיצה ומנפה קמח כוסמין על כל השיש, גם אז אני מכינה מספיק ל-3 ארוחות לפחות. ערמה יפה של פיצות במקפיא תמיד מבורכת. למה שרק חברות תעשייתיות גדולות יזכו למקום במקפיא שלי? מטבח מלוכלך פעם אחת לשלוש ארוחות שילדים מתים עליהן – זה שווה מבחינתי.

במקום לשלוף אוכל מוכן ומשומר מקופסת סופר, אני שולפת אוכל מוכן ומזין שאני הכנתי מבעוד מועד. כמו שפן מהכובע, איך הטריק שלי?
אני מזמינה אתכן לעקוב אחריי בפייסבוק ובאתר שלי לעוד טיפים וקיצורי דרך במטבח הבריא.

אילנה ארז – מעצימת בריאות בקלות,
סדנאות אוכל בריא ומפתיע לאמהות עסוקות.
דפי פייסבוק: www.facebook.com/natureofcakes ; www.facebook.com/tovot
אתר: www.tovot-2.com
מעגל באר טוביה