הנקות והחמות – ומה הקשר בין הנקה ובין להיות בעלת עסק

הנקות והחמות – ומה הקשר בין הנקה ובין להיות בעלת עסק

מאת לירון פיאחוטה. 

הנקה עבורי היא מדהימה. ההזנה הטובה ביותר לבייביז שלי, חיבור ייחודי בין אמא ותינוק.

היא לא דבר קל, היא טבעית אך לא באה בטבעיות.

אין בקרב הציבור הישראלי (וגם בקרב בני המשפחה שלי) הסכמה גורפת, או דעה אחידה לגבי חשיבות ההנקה, כמה פעמים ביום להניק את התינוק הרך, עד איזה גיל התינוק או הפעוט זקוק להנקה, ועוד שאלות והתלבטויות רבות שעולות בכל עת.

לכל אדם ואדם ישנה דעה, תובנה, ולחלק גם ניסון עם הנקה. כולם וכולן רוצים לשתף, לייעץ, לתמוך בדרכם באמא או בהורים שניהם.
לעיתים אנחנו נצליח להתמודד עם שטף העצות, להתעלם או לאמץ.

אבל מה קורה כשההערות מגיעות מהחמות? 

לעיתים קשה לי להתמודד עם הערות, ביקורת, עצות שמגיעות מכיוון החמות. ועוד יותר כאשר מדובר בנושאים של גידול הילדים. לעיתים אני נכנסת ישר למגננה, שלא נאמר מתקפה, ומבטלת בקול את כל הנאמר.

וחמותי? היא לרוב חושבת שהיא עוזרת, רוצה להקל עלי, משתפת מנסיונה האישי (אז מה אם הניקה לאחרונה לפני 20 שנים לפחות..). גם אם היא לא מסכימה עם דעתי ומתנגדת אליה, לרוב זה לא נובע מרצון לפגוע בי. אבל את זה לקח לי שלושה ילדים יונקים בשביל להבין…

ומה בין הנקה ובין העסק הפרטי שלי? הנקות והחמות והקשר בין הנקה ובין להיות בעלת עסק - לירון פיאחוטה, ארגון קישורי אימהות

כעצמאית, בעלת עסק, בכל רגע ורגע אני משווקת את המוצר שלי, את עצמי.

מידי פעם אני פוגשת לקוחה פוטנציאלית שפשוט לא מבינה. לא מבינה מה אני באמת עושה או מה אני מציעה לה. למה המוצר שלי טוב, שימושי, חיוני עבורה ומה הצורך בכלל במוצר הזה. לפעמים כעצמאית, ובעיקר כעצמאית טרייה, אני מקבלת הערות ועצות מצד הקרובים אלי. גם פה כולם רוצים לעזור לי, להקל עלי, להראות לי את הדרך לפרנסה גבוהה יותר ובאופן פשוט יותר.

כאן וגם כאן, המפתח הוא להאמין בעצמי, בבחירות שלי, בדרך שלי. פחות לשכנע ולחנך את סביבתי, יותר לקבל את זה שאנשים שונים חושבים ומרגישים אחרת.
לנסות להבין מה מהנאמר קשור באמת אלי, מה שייך לאומר, מה אני יכולה לקחת מהדברים ומה אני בוחרת להשאיר בצד, ולהבין שזה לא קשור אלי.

אנחנו עובדות בשיווק, של עצמנו, אל מול בני המשפחה והקרובים, אל מול הלקוחות הפוטנציאלים, ואל מול עצמנו, מהרגע בו קמנו בבוקר ועד שאנחנו מניחות את הראש על הכרית.
מציעה לעצמי לעשות זאת בהנאה!

לירון פיאחוטה – מדריכת הנקה ויועצת שינה מוסמכת.