החרות לחיות ביחד או בנפרד

החרות לחיות ביחד או בנפרד

מאת: יעל בשור.
"את חירותי החרות לחיות ביחד או בנפרד, מאת: יעל בשור | בלוג - ארגון הנטוורקינג קישורי אימהות
בלילה קר אחד
הפרתי את בריתנו
כך לבדי
ערקתי מהשביל
עליו פסענו שנינו.
בגדתי בך חירותי הטובה
אל הכלא פסעתי בצער
אל הכלא החם אשר שמו אהבה
נאספתי כמו נער
וסוהרת יפה בתנועה רחבה
נעלה את השער". (ג'ורג' מוסטקי, תרגום יורם טהרלב)

בכל פעם שאני שומעת את הסיום של השיר המופלא "את חרותי" עולה חיוך על שפתי, כנראה בגלל הטוויסט בעלילה ובגלל הסוהרת היפה הנועלת את השער בתנועה רחבה – ואני ממש רואה את זה בעיני רוחי.

הפוסט היום מתחיל כמה שנים אחרי, יש כבר ילדים, קצת צפוף בכלא ששמו אהבה, הסוהרת כבר לא מי יודע מה מוצאת חן בעיני הכותב וגם היא כבר לא בדיוק משתגעת עליו.

ומה קורה אז? השניים מחליטים להיפרד. זכותכם המלאה. אבל כזכור יש גם כמה ילדים בעסק. האם לילדים הללו חרות להחליט מה קורה עם החיים שלהם כשההורים מחליטים להפרד? בדרך כלל לא שואלים אותם. וגם זה מובן והגיוני. ויחד עם זאת, מרגע שההחלטה להתגרש התקבלה, אני רוצה להציע אפשרות אחרת, אני רוצה להציע לשים את הילדים בראש סדר העדיפויות.

ההחלטה להתגרש התקבלה והיא לטובתכם ובשבילכם ובאמת זכותכם לקבלה. ומכאן ואילך ההתנהלות של תהליך הגירושין תהיה מושפעת מהעיניים דרכם אתם תראו את הגירושין. אם תסתכלו דרך העיניים של הילדים, ילדים שיש להם שני הורים אוהבים, דואגים ואהובים, תגלו שקל יותר להתגרש בשיתוף פעולה, ברוגע, בלי מלחמות. שהרי אתם מתגרשים מבן/ת הזוג שלכם אך לעולם לא תתגרשו מההורה השני של הילדים המשותפים שלכם. לעולם. בין אם הגירושין הם ברוח טובה או רעה, בין אם תמצאו דרך לחלק את הרכוש או לא, בין אם תגיעו להסכמות על זמני שהות (מה שנקרא עד לא מזמן הסדרי ראיה) או שתריבו על כל צעד ושאל, בן הזוג לשעבר יישאר ההורה השני של הילד. ההורה שהילד יודע שחצי מהגנים שלו באים ממנו. אם תכנו את בן הזוג הזה בשמות גנאי, הילד ישמע וידע שבעצם גם חצי ממנו 'גנב, חמור, נבלה'. אם תכעסו, תשתוללו, תשמיצו, תפגעו בהורה של הילד שלכם, אתם במידה מסויימת גם כועסים, משתוללים, משמיצים ופוגעים בילד שלכם. ואת זה אני בטוחה שאתם לא רוצים.

אז אחרי שהחלטתם לצאת מ'הכלא אשר שמו אהבה' עשו זאת באופן שקול, באחריות, בשיתוף פעולה עם בן הזוג, שימו את הילדים כל הזמן למול עיניכם וחישבו איך הם היו רוצים שהחלטות תתקבלנה. זה לא אומר לוותר על מה שאתם רוצים ויחד עם זאת, זה אומר לחשוב על הדרך הטובה ביותר להגיע למה שאתם רוצים.

 

יעל בשור, יועצת, משקמת יחסים ומגשרת.
http://yaelbesor.com
https://www.facebook.com/coppia.yael/