אם אין אני לי, מי לי? – קישורי אימהות!

אם אין אני לי, מי לי? – קישורי אימהות!

מאת: דורית ברקוביץ.

בטוח מכירה את תחושות הבטן האלו, שאמרו לך שאת צריכה לצאת לעצמאות?!

ואת החיזוקים מהסביבה, שהגיע הזמן שתפתחי עסק, את מכירה?! 

אם את עצמאית, אז את ממש יודעת על מה אני מדברת, כי כנראה הלכת על זה והרגשת שטיפסת שלב בסולם החיים שלך. יצאת לעצמאות והתחלת לטפח אם אין אני לי, מי לי? – קישורי אימהות! - דורית ברקוביץאת ה"ביבי" שלך.
זה מה שקרה לי כשפתחתי את העסק שלי לפני כ 3 שנים: דורית – יצירה במטבח, סדנאות בישול ואפיה.
פתאום הבנתי שלא מספיק להיות מקצועית בתחום (במקרה שלי: שף קונדיטור) , אלא צריכה לדעת שיווק ,הנהלת חשבונות ולהתמצא במדיות החברתיות ותחומים נוספים שלא הכרתי.
פתאום הרגשתי קושי ואפילו בדידות, לחץ, פחד שלא אצליח להתמודד עם הכל לבד.
חברה עצמאית אחרת, הציעה לי לנסות להשתתף בארגון נטוורקינג וזה מה שעשיתי (לא ממש בהתחלה, כי כמוך, ממש התלבטתי, למה אני צריכה את זה? האם יתאים לי?).

החלטתי לבקר בכמה ארגונים בכדי לדעת מהו הארגון המועדף עליי, תוך בחינת פרמטרים שונים:

  1. 1. הרכב האנשים (נשים , גברים)
  2. 2. תדירות המפגשים ושעות פעילות (גמישות ונוחות)
  3. 3. מהלך המפגש (מבנה ותוכן)
  4. 4. עלות (גמישות בהתחייבות)

ביקרתי ב 5 ארגונים שונים, אבל זה ששבה את ליבי היה "קישורי אימהות" 

למה דווקא הארגון הזה?

הנשים בארגון הן אימהות ומתוך שכך, שעות הפעילות מותאמות לאימהות. תדירות המפגשים היא אחת לחודש (לא מעיק כמו בהרבה ארגונים אחרים..) ובשעות סבירות. לא צריכה להתייצב בשעות מטורפות בבוקר, להגיע טרוטת עיניים וכעוסה על הפקקים וכך להתחיל את הבוקר וכך גם בשעות הערב, אחרי שעת ארוחת הערב והרדמות הילדים הקטנים.

המפגש מחולק כך ,שבתחילתו נדרשת כל אחת להציג את עצמה במשך 60 שניות. נשמע מלחיץ? נכון!
אבל ישנן סדנאות המלמדות אותך להציג עצמך בזמן כה קצר ולהיות מדויקת ביותר.

בהמשך אחת מהנשים מציגה את העסק שלה בהרחבה (10 דקות), כאן נחשפתי לעולם רחב של מקצועות ותחומי עיסוק שאפילו לא ידעתי על קיומם ולא חלמתי שיש כאלה ואף הכרתי קולגות בתחום העיסוק שלי.
לאחר ההצגה העצמית , מתקיים תרגיל עסקי המועבר ע"י נשות מקצוע אלופות בתחומן וכל פעם בתחום אחר. חשיפה לנושאים חשובים שמסייעים בקידום העסק, כגון: התנהלות ברשתות חברתיות, מוצרים דיגיטליים, שיווק ועוד. אם לאמר את האמת, זה הדבר שהכי שכנע אותי להצטרף לארגון, לא נתקלתי בזה בשום ארגון אחר. בתרגיל מקבלים טעימה מתחום מסוים שמעוררת אותך לחשיבה וחקירה ומן הסתם להתפתחות עסקית.

בסיום המפגש ,ישנו סבב פרגונים לנשים אשר נרכש מהן מוצר או שרות, נהניתי לראות פרגון ושתופי פעולה בין נשים וקולגות , דבר שאינו מובן כלל.
נוסף למפגשים אלו, ישנם מפגשי העשרה בנושאים חשובים וובינארים (שעד שהגעתי לארגון, לא ממש ידעתי מה זה) שגם בהם ניתן ללמוד הרבה. רק צריך 'לבוא ולקחת'!
הסביבה מעודדת לעשייה, ללמידה, ואיני בטוחה שהייתי מגיעה לשם לבד או בזמן כל כך קצר.

שיקול נוסף שהכריע את הכף לטובת " קישורי אימהות" היה העלות. מעבר לכך שבארגון העלות היא הזולה ביותר ביחס לארגונים אחרים, אהבתי את האפשרות שניתנה לי להירשם למחצית שנה ולהתנסות, בעוד שבארגונים אחרים, נדרשתי להתחייב לשנה שלמה.

משהחלטת להצטרף לארגון הנטוורקינג, את משתלבת בקבוצת אם שעיקר יעודה היא תמיכה ומוצמדת אלייך חונכת שמסייעת בקליטה מהירה בארגון.
חייבת לציין כמה מילים על הבונוס מהצטרפות לארגון, בפאן האישי.

נחשפתי לנשים מעוררות השראה , בהתפתחותן העסקית ,בביטחון , ביצירתיות, בפרגון ואפילו באופן הלבוש שלהן שמהוות סמן ימני ומודל לחיקוי.
ממליצה בחום לכל עצמאית להתנסות , ניתן להשתתף בשני מפגשים ואחר כך לקבל החלטה.

אני ממש מרגישה שצמחתי ,לצערי, לא בגובה ,אבל מבחינה אישית, בהחלט!

דורית ברקוביץ – "דורית – יצירה במטבח" מנחת סדנאות בישול ואפיה

פייסבוק: https://www.facebook.com/kitchen.dorit/