איך לעשות נטוורקינג איכותי מבלי לוותר על האותנטיות שלך

איך לעשות נטוורקינג איכותי מבלי לוותר על האותנטיות שלך

מאת: עינת רבנר. 

הכניסה לארגון קישורי אימהות היתה מאוד מאתגרת עבורי ולקח לי זמן למצוא את המקום והדרך הנכונה להרגיש שייכת.

כפסיכותרפיסטית ומטפלת בהבעה ויצירה אני רגילה להיות בתפקיד המקשיבה, המנתחת, המכילה, לעיתים בתפקיד המנחה ותמיד במקום שמתבונן פנימה.
פתאום התבקשתי לעמוד ולדבר, להחצין, להציג, להסביר את עצמי, לשווק, למכור. לדבר על עצמי כעסק ועל המטופלים שלי כלקוחות.

פרופ' וו' צ'אן קים ופרופ' רנה מובורן כותבים בהקדמה לספרם אסטרטגיית האוקיינוס הכחול: "ספר זה אינו על ניצחון של רעיון, אלא על ידידות שגילינו כי היא רבת משמעות יותר מכל רעיון בעולם העסקים. הידידות הפכה את חיינו לעשירים יותר ואת עולמנו ליפה יותר. אנחנו לא לבד. "
עבורי נטוורקינג הוא קודם כל ידידות. מערכת יחסים. ובמערכות יחסים אני מבינה.
בדרכי בארגון קישורי אמהות רכשתי חברויות אמיתיות והבנתי שיצירת קשרים ונטוורקינג איכותי חייב לבוא ממקום של נתינה וחברות.
בנימה זו, אשמח לחלוק מספר תובנות שרכשתי בדרך ואולי ימצאו מקום להשתלב גם בדרככן.

5 תובנות על נטוורקינג איכותי, עינת רבנר - קישורי אמהות (צילום: קרן שם טוב)

צילום: קרן שם טוב

 

5 תובנות לנטוורקינג איכותי מבלי לוותר על האותנטיות

  • 1. לצאת מאזור הנוחות. זה מה שאפשר לי לקפוץ למים ולהרחיב את גבולות הידע והכישורים שלי. עבור כל אחת אזור זה נמצא במקום אחר אבל המצפן עבורי הוא שהיציאה הזאת אולי מלווה בחששות והתרגשות אבל אינה משתקת.
  • 2. מערכות יחסים. לא סתם בחרתי את הציטוט הספציפי. אני מאמינה שנטוורינג הוא אמנם רשת קשרים מקצועיים אבל כזו שמושתתת על ידידות אמיתית. לא כולן חייבות להיות חברות הכי טובות אבל התעניינות והקשבה אמיתית הם חלק בלתי נפרד מקשר. לכל אחת יש את הדרך לעשות את זה, לי חשוב להכיר את נשות המקצוע הקרובות אלי באופן אישי ובפגישות פנים מול פנים, בהתעניינות מתמשכת ואקטיבית במאמרים העסקיים שלהן ובחוויות האישיות שהן בוחרות לשתף.
  • 3. איזון בין נתינה וקבלה. אני מאמינה שרובכן יכולות להתחבר בקלות יחסית למקום של נתינה ופרגון בכל מיני דרכים ובאופן הזה לפעמים נשכחת הסיבה שלשמה נכנסנו לארגון. להגדיל ולפתח את הפעילות העסקית. לעיתים הצרכים שלנו נדחקים הצידה ואולי לעיתים הם מקבלים מקום גדול מדי. חשוב שיהיה איזון בין הנתינה שלנו לאחרות, כדי שלא נוותר ללא אנרגיות עבור עצמנו לבין היכולת שלנו לקבל ולבקש לעצמנו בקול ובאופן ברור.
  • 5. גבולות. אישיים ומקצועיים. הרבה ידע מקצועי בתחום העסקי ובכלל נחשף בפני עם הכניסה לארגון. לא כל מה שמתאים לאחת מתאים גם לאחרת. לכל אחת יש את ה"אני מאמין" שלה, האישי והמקצועי שניתן ואף רצוי להרחיב ולאתגר אותו אבל לא במחיר של ויתור על העצמי. על מה שאני מאמינה בו.
  • 6. מינון. אני שומעת הרבה את המילה "שפע" לאחרונה. יש בזה תקווה ושמחה יש בזה נתינה וקבלה. בצד השני של זה יש עומס ומינון היא הדרך להתגבר עליו. יש מי שאוהבת יותר ללכת למעגלים, יש מי שאוהבת יותר פגישות אישיות, יש מי שלא מפספסת אף סיעור מוחות. לכל אחת, בזמן נתון, מתאים משהו אחר אבל מרחב נשימה הוא הכרחי.

זו דרכי בארגון קישורי אימהות. נכנסתי אחת והיום אני אחרת. יצאתי מאזור הנוחות שלי שלא לומר קפצתי למים עמוקים. הזזתי את הגבולות שלי לכאן ולכאן עד שמצאתי את המקום הנכון. יצרתי מערכות יחסים עם נשים מדהימות

והיום אני יכולה לומר בלב שלם שמצאתי את האיזון והמינון הנכון עבורי של כל הדברים ביחד (מחר אולי ארגיש אחרת 🙂 )
והכי חשוב, אני גאה בעסק שלי. כן כן, עסק. הקליניקה שלי גדלה כל הזמן וכמעט שלא נותר בה מקום פנוי בכלל.

זו הזדמנות נהדרת גם לומר לכן, תודה.
עינת רבנר – מטפלת בהבעה ויצירה M.A., פסיכודרמה ופסיכותרפיה למתבגרים והדרכת הורים.
אתר: www.einatravner.com
פייסבוק: https://www.facebook.com/einat.ravner.therapy