פרזנטציה שיווקית

מאת: שירי רוזן כרמיאלי.

פרזנטציה שיווקית = היכולת שלנו להציג את עצמנו, את העסק שלנו ואת הערך המוסף שלנו בהתאמה לקהל היעד,
זהו הוא צורך קיומי הכרחי בשוק המודרני הרווי והתחרותי של היום.

אחד מכלי העבודה שאנחנו צריכים להכין מראש ולהחזיק תמיד בכוננות הוא – פיץ' שיווקי קצר.

ואם בעבר היו כללים כתובים לכתיבתו הרי שהיום הוא מקבל גוון אישי ומושפע מאד מאמנות ה STORYTELLING …

בעידן המודרני שבו הטכנולוגיה מאפשרת הצצה לאחורי הקלעים ולחשיפת האדם שמאחורי העסק אנחנו מחפשים יותר ויותר את הסיפור שמאחורי המוצר
את התַּכְלִית והמשמעות שיש לו.
זה לא מפתיע שהסיפור האישי עובר לראש רשימת העדיפויות
מה שכן מפתיע זה כמה מהר זה הפך להיות מיומנות עסקית קריטית.
בעידן שבו חווית הלקוח עומדת במרכזם של פיתוח מוצרים ושירותים
נראה שהמעורבות הרגשית "emotional engagement" מוכיחה את עצמה כמביאה תוצאות מנצחות,

STORYTELLING אפקטיבי הוא לב ליבה של התופעה הזו.

איך להפוך STORYTELLING למיומנות עסקית:

  1. כשאת מציגה את עצמך – המסר שלך צריך להסביר מי את ומה המשמעות של העסק עבורך ולא רק מה את עושה
    בעולם התחרותי של היום קהל היעד יכול לבחור והופך להיות בררני בכל הקשור למה קונים וממי קונים מה שמוביל אותנו לסעיף הבא…
  2. אנחנו מחפשים משמעות. מיזמים חברתיים וכאלה שפותרים בעיות תמיד יקבלו יותר תשומת לב. מה הבשורה החברתית שלך? איך זה עוזר לפתור בעיה כלשהיא? (את לא צריכה לפתור את בעית ההתחממות הגלובלית, אנחנו מדברות על ה"כאן ועכשיו" – לגרום לנשים להרגיש טוב עם עצמן או לגרום להן לחייך זה לא פחות חשוב).

 

הנה כמה נקודות שיעזרו לך לספר את הסיפור שלך

  1.  דעי היטב את קהל היעד – מיהו ומה הוא מחפש, הגדירי במדויק מה הוא צריך ומה הכאבים שלו.
  2. מוטיבציה – מה נותן לך מוטיבציה? מה הוא הרגע שבו ידעת שאת עושה את הדבר הנכון, מה מרגש אותך בעסק שלך?
    • לפני שאת מתחילה להציג את העסק שלך – חזרי לאותו רגע, זו החוויה שאת צריכה להעביר – דמייני את זה כל פעם מחדש כדי שההתרגשות שלך תדבק באחרים.
  3. כשאת מציגה את העסק שלך את בונה מערכת יחסים – זו לא מכירה חד פעמית, גם אם הם לא ייקנו אנחנו רוצים שייספרו לאחרים, שיעשו לנו יחסי ציבור…
  4. סיפור טוב הוא אינטראקטיבי, הוא לא מונולוג אלא דיאלוג, הקהל לוקח בו חלק, נכנס לתוך הסיפור, איך קהל היעד שלך קשור לסיפור שלך?
  5. תני לקהל היעד תוכן שהוא חוויה – משהו מהנסיון שלך, משהו שנגע בך, שקידם אותך… אחרת זה לא מעניין.
  6. חפשי את ההזדמנויות – ככל שתתאמני יותר זה יהיה יותר קל ויותר מדויק…
  7. להבליט את הייחודיות שלך זה תמיד טוב!

 

ב ה צ ל ח ה! 

שירי רוזן-כרמיאלי – אמנות הפרזנטציה
פרזנטציה שיווקית, הרצאות סדנאות וליווי אישי לעסקים.

 

 

לקבלת טיפים נוספים לחצי כאן והירשמי לניוזליטר שלנו