להיות מותג?

מאת: עינת גולן.

גם לעסקים קטנים !

מותגים, הם לא נחלתם של העסקים הגדולים… בלבד,
תשאלו את עצמכם איזה מותג אתם רוצים להיות?
ההבדל בין היותך עסק, לבין היותך עסק מצליח, היא העובדה שהעסק שלך
הוא כנראה מותג !

מה זה אומר להיות מותג גם בקרב העסקים הקטנים והבינוניים?

זה אומר שמכירים אותי.
מכירים את הערכים של העסק שלי
מכירים את כל המוצרים שאני מוכרת
יודעים מה העסק שלי מבטיח (והוא מבטיח ומקיים, כל פעם מחדש, אחרת הוא ממש לא יכול להיות מותג)
והלקוחות מוכנים לשלם על זה יותר!

מכירים את התחושה הזו? שאתם קונים מוצר ולא מפסיקים לדבר על החוויה שמתלווה אליו, מה זה גרם לכם להרגיש?
את זה… תשאלו את עצמכם כל פעם מחדש … ותדאגו שהלקוחות שלכם ירגישו בדיוק את אותה התלהבות מהמוצר או מהשרות שלכם.

מותג, "זה מה שאומרים עלי שאני מחוץ לחדר" וזה תמיד מה הלקוח שלי אומר עלי .
אז תשאלו את הלקוח שלכם מה הוא אומר? מה הוא חווה? למה הוא מתחבר בעסק שלכם?
ומה הוא מרגיש שהוא צורך את המוצר או שרות שלכם, ואז הדרך לעולם המותגים, גם של העסקים הקטנים תהיה ברורה ומושגת.

אז תזכרו שמותג?
זו הציפייה שהצרכן חש, לחוויה מאוד מסוימת שהמוצר המותג מבטיח לו (ד"ר דן הרמן ,המדריך לבוני מותגים)

אז למה לי…. להיות מותג?

• פרמיה – אנשים מוכנים לשלם יותר עבור מותג שלכם
• נאמנות – כל עוד תשמרו על ההבטחה המותגית שלכם (הלקוח מקבל תמיד את מה שהבטחתם לו כל הזמן) הצרכן ימשיך לקנות ממכם ויהיה נאמן למותג שלכם.
• הערכים והתועלת – של המותג שלכם יהיו ידועים לצרכן שלכם בכל רגע נתון .

אז תחשבו…. שההבדל מלהיות עוד עסק ששורד, רץ אחרי הלקוחות שלו לבין עסק מצליח לאורך זמן.
זה העובדה שהוא פשוט מותג!

בהצלחה… בדרך אל המותג הבא שלכם

 

עינת גולן
אסטרטגיה שיווקית לעסקים וליווי עסקי

 

לקבלת טיפים נוספים לחצי כאן והירשמי לניוזליטר שלנו