על 5 פעולות עיקריות עומד שיווק דיגיטלי טוב

על 5 פעולות עיקריות עומד שיווק דיגיטלי טוב

מאת: סיגל רייכמן. 

יהודית רביץ שרה…סיגל רייכמן - קישורי אימהות
משנה לשנה אני הולכת ונחשפת
מעונה לעונה אני מתקלפת
מסירה את כסותי הישנה
מקפלת אותה בפינה ומסתכלת…

כשחשבתי על מילות השיר לא יכולתי שלא להקביל אותן להכרה ולצמיחה האישית של כל אחת מאיתנו כנשים, אימהות, עצמאיות שבחרו לקחת את חלום הלב ולהפוך אותו לעשייה – לעסק!

מסתבר שלא תמיד זה פשוט וקל, זה דורש למידה אינסופית, זמן, המון סבלנות, יצירתיות אין קץ, תעוזה, נחישות וגם כסף, כמלווה עסקים בשיווק וקידום העסק במדיה הדיגיטלית, בחרתי להביא לכן את מתנת הידע שתשמש אתכן ותקל עליכן ולו במעט את הדרך….

על 5 פעולות עיקריות עומד שיווק דיגיטלי טוב שמייצר עבודה

    • חידוד כוונות – לפני כל פעולה עסקית שאנו מבצעות בין אם זה באתר, ברשתות חברתיות, במערכות דיוור, במייל, בשיחת טלפון או בפגישה פרונטלית חשוב שנדע: 'מה המטרה שלנו?', ו 'מה אנו רוצות שיקרה בעקבותיה?'…
      ככל שנהיה ברורות ומדויקות יותר עם עצמנו, כך גם המסר שלנו יעבור בצורה ברורה ומדויקת ללקוחות שלנו.
      וחשוב לא פחות, נדע למדוד את ההצלחה שלנו בצורה אופטימלית למטרה.

 

    • ניהול מערכות יחסים – ככל שנטיב להגדיר באופן ברור את הקהל שלנו, ונדע ל'דבר' בשפתו: בהתאם לכאבים/רצונות/חלומות שלו, ככל שנשקיע ונדע לנהל מערכות יחסים תוך כדי הבנה ברורה שהלקוח זקוק ל'למה' חזק בכדי להיות בטוח שאנחנו הכתובת עבורו, שאצלנו הוא יקבל את המענה המדויק למה שהוא צריך ושההשקעה והבחירה שלו בנו שווה ונכונה לו, ככל שנתנהג ללקוחות שלנו כמו שהיינו רוצים שיתנהגו אלינו מבלי שהם ירגישו ש'דוחפים' להם מוצרים/שירותים עוד לפני שהם הבינו 'מי נגד מי' ולמה', כך אחוז הפניות, ההתעניינות והמכירות שלנו יגדל.

 

    • משפך שיווקי
      לכל עסק יש לפחות 2 סוגי לקוחות:
      ▪לקוח חם = מכיר אותנו, עוקב אחרי התוכן שלנו, רכש מאתנו, דיבר אתנו, צפה בסרטונים שלנו – לקוח בשל שמוכן לרכישה, מבין מה היתרון/בידול שלנו ומרגיש שהפתרון לצורך שלו בידנו.
      ▪לקוח קר = לא מכיר אותנו, עוד לא בשל לרכישה, לא מבין מה הבידול שלנו, זקוק לביטחון ול 'למה' חזק.זאת גם הסיבה שבכל עסק רצוי שיהיו לפחות 2 גדלים של מוצרים/שירותים:
      ▪מוצר גדול = יקר/ארוך/סדרתי – מיועד ללקוחות חמים שמבינים את הערך במוצר/שרות שלנו ומוכנים לשלם עליו
      ▪מוצר קטן = זול/מהיר/קליל אשר יעניק ללקוחות 'טעימה' מאתנו, מהשרות שלנו ויעניק להם בטחון מבלי 'להסתכן' בהתחייבות גדולה/יקרה

 

    • נראות ותוכן – 'את לא כמו כולן, אז תראי…."
      בתוך הרשת השוקקת מלאת הידע והתוכן, כדאי ורצוי שנשמור על הבידול והייחודיות שלנו, חשוב 'שנבלוט מעל כולם…' וזאת הסיבה שאנו צריכות בכל פוסט ופוסט להשתמש בתמונה/וידאו בולט ומושך שיעורר המון תשומת לב ועניין (רצוי תמונות מקוריות ו/או כאלה שלא חרשו עליהם) כמו כן לייצר תוכן אותנטי, מעניין, נוגע, מרגש ומחבר כך שמי שקורא ירגיש שזה מדבר אליו והוא רוצה 'עוד מזה….'
      פרמטר חשוב לא פחות ביצירת תוכן הוא: לשמור על גיוון, יש כ"כ הרבה על מה לדבר בכל עסק!
      שבו פעם בשבוע/בחודש ותכננו את הפוסטים קדימה, בהתאם למוצרים, לתקופה, קבלו השראות מעסקים אחרים, ממגזינים, מפרסומות, מסיפורים, מלקוחות,משאלות ועוד ועוד….

 

    • הפצת הבשורה – אז יצרנו תוכן משובח עם נראות מעולה ומסתבר שכולנו מרגישות את זה…לא רואים אותנו!רק כ 2% אחוזים מכלל האוהדים בדף רואים את התוכן וגם זה בקושי…אז מה עושים? מגייסים את כל התותחים שיש בסביבה:
      פרסום ויראלי – רותמים את כל החברים, המשפחה והמכרים הקרובים להגיב לתוכן שלנו באמצעות כך החברים שלהם יחשפו אלינו ואל הבשורה שלנו וכך נגדיל את החשיפה.

 

✔ פרסום אורגני – כל תוכן שאנו יוצרים צריך 'לצאת החוצה' – תייגו את הפרופיל האישי שלכן, ושתפו את הפוסט בקבוצות עניין רלוונטיות בהם נמצא קהל היעד שלכן (בדיוק כמו אפקט 'שילוט חוצות')

✔ פרסום ממומן – בתקופה הזאת הוא MUST עבור כל עסק שרוצה להיחשף לקהל המדויק לו בפרק זמן קצר, ניתן להתחיל לפרסם בממומן החל מ-20 ש"ח ביום, אך החשוב ביותר הוא לדעת לעשות פרסום ממומן אפקטיבי ונכון, השקיעו בללמוד את התחום, להכיר ולהבין את מערכת הפרסום הממומן לעומקה כך שתוכלו למקסם את החשיפה ולראות תוצאות בעד ההשקעה שלכן.

✔ וחשוב לא פחות…
'לא שמים את כל הביצים בסל אחד' – נכון שפייסבוק היא ה-רשת העיקרית אבל כדאי שבנוסף לרשת זו תאמצו לכם רשת נוספת/בלוג/אתר שגם דרכם תוכלו להפיץ את הבשורה שלכן לעולם….

מאחלת לכולנו להמריא את העסק גבוה,
להגשים את עצמנו כל יום מחדש
והכי חשוב להנות מכל צעד בדרך

באהבה, סיגל רייכמן
שיווק וקידום עסקים ברשתות החברתיות
https://www.facebook.com/Sigalraichmansocial

 

לקבלת טיפים נוספים לחצי כאן והירשמי לניוזליטר שלנו